iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu blir det iOS 4.1 och Greenpois0n, wish me luck !!!

Det gick bra tillslut :tummenupp men det är några grejer jag inte får ordning på bla crackad "shrink" från sinfuliphone funkar inte..

Körde aptbackup första gången men då kraschade springbord hela tiden så skit i den och intalleraa om allt manuellt så funkar det bättre..
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Det gick bra tillslut :tummenupp men det är några grejer jag inte får ordning på bla crackad "shrink" från sinfuliphone funkar inte..

Körde aptbackup första gången men då kraschade springbord hela tiden så skit i den och intalleraa om allt manuellt så funkar det bättre..

Kul att JB gick bra :tummenupp
Crackade apps kan vara lite sisådär ibland tycker jag, men synd om du inte får till det då det är en schysst "tweak" tycker jag.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jailbreak tips-listan

Lagt till WeekInCal längst ner

>>>>>>>
Har lagt till [gratis] eller [Betal-app] efter varje app så som jag kommer ihåg det. Rätta gärna eller lägg tom till rätt pris. Vissa apps hade jag redan betalt från min förra telefon och reagerade inte när jag lade in dem igen om appen var "already purchased".


SBSettings - styr processerna i din telefon på ett mycket mer lättillgängligt sätt, istället för att gå via "Inställningar" kan du med ett enkelt "swipe" komma åt Bluetooth, wifi, 3G osv osv. [gratis]

Instalous - Ladda ner crackade apps eller i vissa fall tom apps som bara finns i US-appstore. [gratis] (här får du med appsync som gör det möjligt att synca in apps du laddat ner från "TPB" tex.

Lockinfo, ger notiser om sms,mail,kalender,samtal och så kan man lägga till några plugins, som twitter, väder osv. En funktion där jag gillar är att man kan "ta bort" lock slidern, så den inte syns - fast den är där så att säga.[betal-app] (?)

Five Icon Dock - 5 ikoner i dockan [gratis]
Five-Column Springboard - 5 ikoner på din springboard [gratis]
Five Icon Switcher -5 ikoner i multitasking switchern för ios4.x [gratis]
+
Shrink så ser det bättre ut med 5 ikoner. Du kan själv välja vilken procent på förminskningen du vill ha. [betal-app]

My3G ger möjlighet att köra appar som kräver wi-fi över 3G-nätet istället, tex Facetime (uppdatering på det kom 13/10). Du kan med den även ladda ner apps från Appstore som är över 20 mb. [Betal-app]

MyWi 4.0 ger dig möjlighet att göra din iphone till en wi-fi hotspot. Dvs dela ditt 3G internet till en annan enhet såsom laptop, ipod, ipad osv. Du skapar alltså ett eget trådlöst nätverk som du kan dela ut. [Betal-app]

WhoisCalling söker direkt vid inkommande samtal/sms för nummer som du inte har i din telefonbok på eniro eller hitta.se och du ser då om du vill svara eller inte. [Betal-app]

Multifl0w för att snyggt kunna byta appar. Byt bara aktiveringsmetoden om du vill kunna använda ios4.x dubelltryck för att få upp aktiva appar i dockan därnere [Betal-app]. (notering, Pro-Switcher, liknande app fungerar inte till ios4.x)
För att få full funktionalitet kan det vara bra att ladda ner Backgrounder [gratis] (notering: I Cydia varnas man för att denna inte är testad i 4.1 och att man använder den på egen risk)

AptBackup kan vara käckt om du skulle bli tvungen att återställa och sen få in alla dina JB-apps igen. När du vill göra en Backup, så går man in i appen, trycker Backup, och sen syncar med iTunes. Då sparas en lista över dina jailbreak-apps. Efter en återställning så jailbreakar du igen, installerar Aptbackup igen och trycker Restore. Voila! [gratis]

BiteSMS - SMS-app, du kan svara på sms utan att behöva gå ur appar eller tom från din lockscreen. [Betal-app]
OBS: lägg till följande i Cydias repos: http://cydia.bitesms.com/cydia/beta5.0/ och ladda sen via Cydia ner BiteSMS 5.0

Snaptap - Tag kort med volymknapparna (source http://www.theiphonespotrepo.net/apt) [gratis]

NoLockScreen - Tar bort lockscreenen (BigBoss) [gratis]

OpenSSH - Gå in i telefonens i övrigt dolda mappar med datorn genom wifi för att kunna göra balla saker. T ex byta sms-signal [gratis]

Om man lägger till OpenSSH bör man definitivt byta sitt root / mobile password så att man säkrar upp utifall att man är på öppna wi-fi nätverk. Alla iPhones har nämnligen samma password till både root och mobile = "alpine". Mobileterminal fungerar dock inte i ios4 rakt upp och ner med standard repos i Cydia. Lägg därför till följande repo: http://cydia.xsellize.com/

och ladda sedan ner MobileTerminal iOS4 [gratis]

Här har vi en video som går igenom just detta med repo-error och hur man laddar ner en MobileTerminal som funkar för ios4.x Skall ni pilla med OpenSSH och MobileTerminal, se denna video först är mitt tips. [YOUTUBE-ID]IeK_v2bR7aE?fs[/YOUTUBE-ID]
Och här har ni en liten guide hur man byter sitt root och mobile password: http://www.iphonefaq.org/archives/97721

WeekInCal (by Swirly) En app-addon som ger dig veckonumret på kalenderikonen samt veckonumret på respektive vecka inne i kalenderappen. [gratis] :tummenupp
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nu har jag efter 3-4 försök lyckats jailbreaka min 3GS med Greenp0ison.
Kom så långt att jailbreakningen började och en massa text rullade över skärmen. Efter en stund så stannade installationen upp och efter ytterligare en stund så kom ett felmeddelande som sa: "Firmware not downloaded after 6000 ms, installation aborted."

Startade om luren och tömde cacheminnet & historiken i Safari och provade på nytt, då gick det fint! :)
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu har jag efter 3-4 försök lyckats jailbreaka min 3GS med Greenp0ison.
Kom så långt att jailbreakningen började och en massa text rullade över skärmen. Efter en stund så stannade installationen upp och efter ytterligare en stund så kom ett felmeddelande som sa: "Firmware not downloaded after 6000 ms, installation aborted."

Startade om luren och tömde cacheminnet & historiken i Safari och provade på nytt, då gick det fint! :)

Blev så för mig oxå, jag körde limera1n istället och det gick bättre :banana
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:tummenupp ja ibland blir man glad av alla appar :)

Ha det finns t om en app som kollar puls om man har iphone 4. Ligger själv lågt i vilopuls (40-45) så ja va bara tvungen o testa också när den tog ner på killens iphone o jag ser inget annat än att den funkar! (Får jag låna den till jobbet så kan jag jämföra med vår utrustning men tror jag får vänta tills jag skaffar en fyra själv om ngt år;))
 
Last edited:

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Har sparat mitt baseband med umbrella, men hur kan man se i det programmet vilket som sparats?

Det vet jag faktiskt inte... Har du följt nån guide lr? Men annars om det är sparat är det väl bara att köra. I greenpoison ska man få ett felmeddelande om allt är ok tror jag.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det vet jag faktiskt inte... Har du följt nån guide lr? Men annars om det är sparat är det väl bara att köra. I greenpoison ska man få ett felmeddelande om allt är ok tror jag.

Men är det inte så att om man sparar sitt baseband försent så sparas inte det man har i telefonen utan det apple signerar fortfarande? Eller hur fungerar det? :)
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Men är det inte så att om man sparar sitt baseband försent så sparas inte det man har i telefonen utan det apple signerar fortfarande? Eller hur fungerar det? :)

Njaa basebandet går att spara... Kolla i telefonen vad du har, där heter det modemfirmware. Om du har 015900 så ska det gå att JB och låsa upp med 4.1
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Njaa basebandet går att spara... Kolla i telefonen vad du har, där heter det modemfirmware. Om du har 015900 så ska det gå att JB och låsa upp med 4.1

Baseband: 05.13.04 - 6.4_M3S2

Enligt jailbreak-me.info så går den att låsa upp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Funka med min 3GS i alla fall (dvs hela iOS).
Firmware ligger fast och går väl inte att byta?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Funka med min 3GS i alla fall (dvs hela iOS).
Firmware ligger fast och går väl inte att byta?

Om det var ett svar på mitt inlägg: du har sparat shsh för att nedgradera ios. Men när du uppdaterar till en orginal firmware så uppdateras ditt baseband med. Detta går
Inte att nedgradera på de äldre telefonerna


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top