Påverka svemo - stötta David "svensken" Andersson

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Härmed vill jag uppmana alla som tar ut någon form av licens genom svemo att inte betala in en krona innan det här är löst och avstängningen hävd.
Nu menar jag inte att alla ska offra hela sitt tävlande för att stödja svensken men ekonomi är ett kraftigt påtryckningsmedel och det är en stor skillnad för svemo att intäkterna skjuts från fjärde kvartalet i år och första kvartalet 2011 till att ingen betalar förränn precis innan vi ska börja tävla i april 2011.

Så låt bli att betala som vanligt nu i slutet av året/början av nästa och håll inne med alla betalningar till svemo så länge!

Ni som ställer upp på att skjuta på er betalning till svemo för att visa ert stöd skickar ett e-mail till mig på petter.jansson@gmail.com med ert namn och licensnummer (första sex i personnummret) ämnesraden svemo så sammanställer jag en lista.

Så vill jag igen påminna om att det inte är hela svemo som ska bekämpas utan vi måste söka förståelse och stöd hos så många inom svemo som möjligt för att ha så starka påtryckningsmedel som möjligt mot RF när de senare ska fatta beslut om överklagan.

Även om jag kommer att jobba för att Domare Björn Andersson samt ledamöterna Rune Brännström, Åke Knutsson och Lars Lindgren blir avsatta från sina uppdrag av svemo så hjälper inte det David i den här situationen. Är det några som ska mailbombas så är det de fyra personerna.

RR-sektionen med Hansson, Träff och Stillert kan ni ochså maila till men då för att visa ert stöd för David och det arbete sektionen nu utför för att häva den här avstängningen.

Länk till bakgrundsinfo
http://www.highsider.se/images/page48/david_andersson_bestraffning.pdf

Rachid (www.highsider.se) samlar också in namn så följ även nedanstående!

Stötta David! Namninsamling har startats. Skicka in följande info om ni står bakom David:

1. Fullständigt namn. 2. Team/Företag. 3. MC-klass som du kör/alternativt om du är åskådare. 4. En kort (!) kommentar. Skicka in detta till stotta.david@highsider.se snarast!

Se även tråd "svensken" avstängd
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=233369


//Petter Jansson
#30 Pro Superbike
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Mycket bra Petter och Rachid! :tummenupp

Tillsammans kan vi få det här beslutet upprivet och straffet proportionerligt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter att ha läst 21 sidiga rapporten så tycker jag att straffet är väl hårt, det känns mer som en personlig sak mellan Björn och David, låt inte en av Sveriges bästa förare ge upp sin karriär pga detta.

Svensk RR har inte råd med sandlådementalitet och personliga vendettan.

Inskickat och klart!!!
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Håller med, inskickat och klart.
 

MC Doktorn

Guest
Efter att ha läst 21 sidiga rapporten så tycker jag att straffet är väl hårt, det känns mer som en personlig sak mellan Björn och David, låt inte en av Sveriges bästa förare ge upp sin karriär pga detta.

Svensk RR har inte råd med sandlådementalitet och personliga vendettan.

Inskickat och klart!!!

Vart kan man läsa den rapporten och är den offentlig.

Hur kan en domare i Svemos diciplinnämnd sitta och bestämma när det förekommer personlig konflikt mellan honom och David?

Luktar jäv och justitiemord bahh

Jag skickar in och betalar inte min endurolicens!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har någon överklagat beslutet?

Nu lägger jag mig lite i nåt som jag inte har o göra med egentligen, men det är lite intressant o läsa.
 

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Ort
oslo
Hoj
ett gäng kawor
Bra initiativ.
Jag stöttar david till 100%.

Om inte davids bestraffning dras tillbaka. Kommer jag att omedelbart sluta med all form av roadracing. Det finns ingen rimling förklaring att fortsätta köra när vi har ett förbund som bestraffar istället för att lyfta fram talanger. Nog för att david förtjänar någon form av bestraffning för osportsligt uppförande, men att avstänga han från all träning/tävling är under all kritik
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Påskrivet !

Jävla sandlåda.

Bra Petter och Rash !:tummenupp
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tack alla som visar sitt stöd för vår gemensamma sak mot det här beslutet om avstängning. Vi har redan 30 namn på listan över vilka som kommer att avvakta att betala in sin licens tills detta är löst.

Davids överklagan till RF ska lämnas in senast 26 oktober och då kommer jag även att skicka den här listan till svemo och RF. Förhoppningsvis har vi då över 100 namn och om snittet ligger på 2000 kr/pers så handlar det om en hel del pengar så det är knappast något som kommer att gå obemärkt förbi.

Er insats har betydelse!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top