Vad kan jag göra med ett par Michelin Pilot 16/63-17 ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hej !
Hittade 2st bakdäck Michelin Pilot 16/63-17 satt även ett nummer 178 på dom antar att dom är tillverkade V17 08:a.

Är däcken på tok för gamla ?
Kan man sätta dom på en gathoj eller kommer jag aldrig få upp nån temp i dom ?
Tänkte om man kan slipa bort NOT i texten NOT FOR HIGHWAY USE och sen skära några snitt i dom med en däckskärare så man har en tillstymmelse till mönster iaf.

Last edited:
Not for Highway use kan du ha kvar men mönster är obligatoriskt i Sverige. Racedäck är dock rent generellt rätt kass för gatåka. Oavsett vad vissa säger så när man aldrig arbetstemp i dem vid hård gatåka. Men har du ett par liggande så kräng på dem till nästa sommar, vid korrekt lagringsbetingelser duger de även då...

Not for Highway use kan du ha kvar men mönster är obligatoriskt i Sverige. Racedäck är dock rent generellt rätt kass för gatåka. Oavsett vad vissa säger så när man aldrig arbetstemp i dem vid hård gatåka. Men har du ett par liggande så kräng på dem till nästa sommar, vid korrekt lagringsbetingelser duger de även då...

Vad motsvarar det för dimensioner på däck ? Det jag hittade då jag googlade dom nu var att dom var avsedda för supermotard ?

Vad motsvarar det för dimensioner på däck ? Det jag hittade då jag googlade dom nu var att dom var avsedda för supermotard ?

Michelins slicks beteckning saknar väl bara en nolla i första siffran, vilket skulle bli 160/63-17 som man skulle skriva på ett gatdäck.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard