ZX9R-b,förslag,trim

Beckis11

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -B 95
har en zx9r-b 95:a dynojet på och mappad undrar om det finns mer man kan göra med den tacksam för alla svar och förslag

Turbo ?

Lustgas ?

Helsystem o mappa om ?

Jacka kolven ?

Dreva ner en kugge fram ?

Måla den blå ock skriv R1 på tanken ?

Testat o borra ?

oj det va mycke föslag ,vad är enklast att fixa av dom tro har pengar och så men vill inte att det ska kosta en förmögenhet å du tack för alla förslag du e kunnig du

Turbo ?

Lustgas ?

Helsystem o mappa om ?

Jacka kolven ?

Dreva ner en kugge fram ?

Måla den blå ock skriv R1 på tanken ?

Testat o borra ?

Det var inget schysst sätt att bemöta en ny på forat.

Till ts. vad är ditt mål.
vad är din budget ?
hur mycket kan du?
hur är tillgången på maskiner?

Det låter som om portning o kammar är ditt nästa steg. Vad du än gör kommer det kosta dig flis.

Hundra pix för ett nytt framdrev med en kugge mindre. Känns som du har minst 10 hästar till

ojoj det ska jag fixa då :) super tack ska du ha kan inte ej så mycket om motorcyklar än har ej hållit på så länge än men man måste ju börja nånstans så du ska ha ett stort tack har du mer tips och förslag så lämna gärna fler tackar så mycket mvh Daniel

Elffors jag är nog ute efter lite mer drag i den vad kostar portning o kammar vet du vad kan ligga runt för pengar ?

Last edited:
Gissar det är din första hoj, kollade inte på ditt reggdatum, så var med ett par klassiska slamkrypare i mitt första inlägg. Aja, du lär dig snabbt här, kan vara hyfsat sarkastiskt.

Vill du ha mer tryck i grejorna, ner en kugge fram, du tappar kanske 10 km/h på topp, men får ett helt annat tryck på botten.

Är du ny på o skruva och behöver lämna ner för byte så kan kammar bli dyrt.

Räkna en 3 till 5 för kammar, där den lägre siffran indikerar begagnat och den högre en ej svensk återförsäljare. Toppjobb, ungefär lika mkt. Att få grejorna på plats, minst 5, men lätt det dubbla.

Så du tittar på siffror som ligger i klass med vad din cykel kan vara värd, eller lite under.

Eller, 100 kr för ett nytt drev o en jävla massa soppapengar.

Vi pratar en 15 år gammal cykel, i 9 fall av 10 är det en säkrare och bättre investering att sälja den och lägga mellanskillnaden på en nyare hoj som har mer effekt från start.

25 papp för hojen, plus 15, 40, tror nästan du kan importera en busa eller R1 / gsxr 1000 från tyskland för de pengarna. De är nyare maskiner, med mer tillförlitlig effekt.

Back to försäljning, en trimmad gammelhoj, ger inte mer vid försäljning, om den nu ens håller tills det är dax o sälja.

jo du har rätt där en gammal hoj är det ville bara ha mer ös i den men trodde inte det skulle kosta typ lika mycke som hela bågen gör hehe men ditt tips med ett kugg mindre fram låter riktigt vettigt så jag gör nog så =) super tack ska du ha webgringo ,,ps vet du nån bra sida med tyska hojar förresten ,, tack än engång mvh Daniel

Du menar nog att den är dynojetad och bänkad? Mappad kan den inte vara då den har förgasare? ;)

jaha okej nä han sa så han som sålde den att de va dynojet på den och att den va mappad hehe okej men då vet jag att det ej är så fick den väldigt billigt andå så det e lungt för min del men tack för att du rättade till det ,,man lär sig nåt nytt varje dag =) tackar imp4ct

BILLIGT TRIM
jag har hört att den går snabbare ifall man vrider lite extra på det där handtaget på höger sidan, den man håller handen på under färd

Du kan ju alltid sätta på ett helsystem eller ett slipon ger väl en gammal ponnyhäst eller 4ra sen är ger ju ljuduplevelsen att man tycker det går bättre :)

:hojraketVarva till 9000 och slira på kopplingen starta och varva upp till 12000varv.
Växla till 2an.
Sen kanske inte trim är så brådskande.
Det gäller att kunna starta med minimalt hjulspinn och framhjulslyft. Det är mycket viktigare än trim för en snabb axmaskin.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard