GSX-R 1000 K7-tråden

hej jag tänkte höra vad ni har för erfarenheter av styrdämparen (orginal på en k8 men jag antar att skilnaden är liten om någon alls på k7'an)
 
hej jag tänkte höra vad ni har för erfarenheter av styrdämparen (orginal på en k8 men jag antar att skilnaden är liten om någon alls på k7'an)
Min rullade inte en meter med original - bytte till Öhlin innan jag hämtade ut den.
Å andra sidan är styrdämpare överskattade, för hårt ställd och den förvärrar en sned nedsättning...
Om du VET hur den skall användas så byt. Om inte så funkar original bättre än en för hårt ställd Öhlinare :tummenupp
 
Har ingenting att klaga på med min, har fungerat hur väl som helst.
 
jag kanske har fått detta om bakfoten men jag fick en så jävla otäckt wobbling igår på raksträcka med fullt gaspådrag. vet inte om jag körde på en källskada eller vad det var. men min fråga är kan detta förhindras med en vassare styrdämpare
 
jag kanske har fått detta om bakfoten men jag fick en så jävla otäckt wobbling igår på raksträcka med fullt gaspådrag. vet inte om jag körde på en källskada eller vad det var. men min fråga är kan detta förhindras med en vassare styrdämpare
Kan dämpas och kan också förvärras med "bättre" dämpare.

Dämparen är mycket till för att du inte skall vrida snett med egen handkraft :ajjabajja, dvs hjälpa till att hålla rakt.
När det sedan väl vridit snett vid acc. eller nedsättning, skall hjulet snabbt in i bakhjulets linje, vilket hojen bäst sköter själv. Helt odämpat blir det överslag (slappers), men det brukar gå rätt till slut.
Med dämpare kan risken minska, men hårt ställd blir det värre då framtassen inte får svänga in fritt.
Börjar man då instinktivt hålla emot med armarna (been there, done that, crashed out of it) så transfereras svängningarna mer till ramen och bakhjulet vilket motverkar chanserna att få fram o bak att återhämta samma linje... vad var nu "Linjeförskjutning" igen?? :D

Styrdämpare hjälper ja, men bara till en viss gräns. Original är helt OK, Öhlins bättre om rätt ställd och rätt hanterad.

Byter du till Öhlins så blir livet helt säkert bättre... :hihi
 
Öhlins som bara är att sätta på. Lagt ner mycket tid på att ställa in grejerna. Räcker till 1,06 tider på gälleråsen och 56 tider på Linköping :tummenupp

Lite falsk marknadsföring såhär på kvällskvisten? :)
Grejerna är uppenbarligen inställda efter dig och din vikt, det behöver inte vara optimalt för någon i annan size än dig själv, så att du lagt ned tid på att ställa in grejerna känns helt irrelevant. :tummenupp
 
Hej,

Någon som har tips på bra & liten nr.plåtshållare till K7?

Någon som har tips på något shysst slip on till K7?
Såg att yoshimura hade något 4:2 system likt originalet
och där ändarna/mynningen såg ut att ha två små "rörtampar"
som stack ut.. såg lite fränt ut... Men tar gärna emot tips
på bra förslag!
 
Hej,

Någon som har tips på bra & liten nr.plåtshållare till K7?

Någon som har tips på något shysst slip on till K7?
Såg att yoshimura hade något 4:2 system likt originalet
och där ändarna/mynningen såg ut att ha två små "rörtampar"
som stack ut.. såg lite fränt ut... Men tar gärna emot tips
på bra förslag!

Inlägg 391 i denna tråd + en del andra...
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3420977&postcount=391

2 små plåtvinklar i originalfästskruvarna till stänkan och en lysdiod till skyltbelysningen (:hihi)... som synes sitter även blåset du beskriver på där.
visabild.php
 
2 små plåtvinklar i originalfästskruvarna till stänkan och en lysdiod till skyltbelysningen ()... som synes sitter även blåset du beskriver på där.
.....................................................................................................
Hej o Tack för svar!

Ser mkt bra ut men inte vill man åka runt och bromsa för reg.skylten skall synas.. just kiddin....
Jag förmodar att katten är bortkopplad med detta avgassystem? Innebär det att man måste eller bör mappa om el. dylikt eller är det bara att montera på?
 
2 små plåtvinklar i originalfästskruvarna till stänkan och en lysdiod till skyltbelysningen ()... som synes sitter även blåset du beskriver på där.
.....................................................................................................
Hej o Tack för svar!

Ser mkt bra ut men inte vill man åka runt och bromsa för reg.skylten skall synas.. just kiddin....
Jag förmodar att katten är bortkopplad med detta avgassystem? Innebär det att man måste eller bör mappa om el. dylikt eller är det bara att montera på?

Plockar du bort katen och monterar halvsystem så är det bäst att mappa, ja.
 
inte undra på att du har fegränder på dina däck...fröken nerlägg :rofl :rofl

och nu kommer robz igång med en massa ursäkter,kallingarna skav i skrevet,ont i lilltån osv osv

Nope inga ursäkter... bara konstaterar att din analysförmåga är lika bra som dina tider på Knudan:arsele (När får vi se nästa snabbspolade film??)
Jag är som synes på väg över inför kommande vänstersväng... Notera oxå gummisträcket jag lägger ut....:yoparty


Se även detta prov från min Twin-tid, det går inte luta hojen mer (tror jag), samma slitage längst ut.
Fegränder - OK, bara lite då.... :D
visabild.php
 
Last edited:
Hej i tråden!

Vad bör en K7 eller K8 ligga i pris som har rullat ca 1000-1500mil och har slipon, mappad osv...? Ja ni fattar, saker som brukar finnas på en hoj.

Vad är "bra pris" respektive "överpris"?

Tacksam för svar!
 
Hej i tråden!

Vad bör en K7 eller K8 ligga i pris som har rullat ca 1000-1500mil och har slipon, mappad osv...? Ja ni fattar, saker som brukar finnas på en hoj.

Vad är "bra pris" respektive "överpris"?

Tacksam för svar!
En k7 borde du få för 75-80k med dom milen.Sålde min i feb. med 900mil på mätaren för 82k.Såg att den ligger ute nu för försäljning.
 
Såg några bilder på TaylorMade's slip on till K7 och höll på att bli alldeles till mig i brallan..
Jävlar så vasst!
Någon som testat eller sett/hört det "live"?
 
en liten höstfråga nu, går en K7:a på ett king cab flak? dubbelhytt, tror det är ca 2m flak med lämmen nere.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top