SM 2010 - Mantorp

Jag tycker det är negativt om de är där för att fokusera på en klass som ska läggas ner. Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

De får gärna komma och filma men då borde de koncentrera sig på tex Junior Cup eller SST600.

(Sen kan du sluta med dina Rookie1000-kommentarer. De börjar bli lite väl banala :krama)
Om inslaget i TV handlar om 250cc, kommer de säkert nämna eller iaf visa SM-helgen och övriga klasser i TV på något sätt. Jag tror inte svensk befolkning är så pantade att de tar orden i TV: "Sista racet för 2-taks 250cc klassen i Sverige" som i att Roadracing som sport håller på dö ut. Känns lite långsökt och du har mindre förtroende på mänskligheten än jag har! Vilket måste bli rätt lågt. :-P

Precis, är man smart så vinklar man det som att vi tar ett stort ansvar när det gäller miljötänket. 250cc låter mycket och släpper ut mer avgaser :)

Om inslaget i TV handlar om 250cc, kommer de säkert nämna eller iaf visa SM-helgen och övriga klasser i TV på något sätt. Jag tror inte svensk befolkning är så pantade att de tar orden i TV: "Sista racet för 2-taks 250cc klassen i Sverige" som i att Roadracing som sport håller på dö ut. Känns lite långsökt och du har mindre förtroende på mänskligheten än jag har! Vilket måste bli rätt lågt. :-P

- När ni har slutat att gulla :krama så f**bannat ;););) med varandra så får någon gärna upplysa undertecknad hurvida det kostar nåt att komma till Mantorp för att att vara publik till denna SM-tävling? Framgår varken på arc's eller Mantorp hemsida. - Utgår att man har fullt tillträde till depån som publik också...eller?

:squid

- När ni har slutat att gulla :krama så f**bannat ;););) med varandra så får någon gärna upplysa undertecknad hurvida det kostar nåt att komma till Mantorp för att att vara publik till denna SM-tävling? Framgår varken på arc's eller Mantorp hemsida. - Utgår att man har fullt tillträde till depån som publik också...eller?

:squid
100:- kostar det, det går bra att drälla runt i depån om man bara följer reglerna, välkommnast!!!

Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

Är inte roadracing rätt dött? inte ett fullt startfält så långt ögat nått iår!

Blir nog bättre nästa år när pro är tillbaka i sm cirkusen då är det i alla fall en huvudklass med mycket folk!

Ps bättre dom filmar r1000 för dom har ju coola startcrahkalas.! Ds

Last edited:
Och allt folk som inte kommer till Stcc, bara för att Pro inte är med! Kommer bli att bygga fler läktare:rolleyes:
Är inte roadracing rätt dött? inte ett fullt startfält så långt ögat nått iår!

Blir nog bättre nästa år när pro är tillbaka i sm cirkusen då är det i alla fall en huvudklass med mycket folk!

Ps bättre dom filmar r1000 för dom har ju coola startcrahkalas.! Ds

Om någon till äventyrs tänkt fotografera mig och alla bilder blir oskarpa så är det för att jag darrar. SM? Hur fan tänkte jag nu? Bah. Hoppas jag överlever.

Jag kommer inte ens ett varv när jag visualiserar det hela mentalt. Hittills har jag mentalt smackat in i armcoräcket vid depåinfarten och krokat ihop med SM-tvåan i chikanen. Det går bra, det här. :5sure

Om någon till äventyrs tänkt fotografera mig och alla bilder blir oskarpa så är det för att jag darrar. SM? Hur fan tänkte jag nu? Bah. Hoppas jag överlever.

Jag kommer inte ens ett varv när jag visualiserar det hela mentalt. Hittills har jag mentalt smackat in i armcoräcket vid depåinfarten och krokat ihop med SM-tvåan i chikanen. Det går bra, det här. :5sure
Vi som trodde det var effekterna av parkinson på äldre dar :tungan

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back