Bra skrivet inlägg robbanh!
Gränsen går nog olika från person till person. Men är man påläggskalv inom socialdemokratiskaarbetarpartiet och står och gapar rättvisa och solidaritet då ska man garanterat veta var svenska arbetares gräns går och hålla sig ordentlig på rätt sida av den.
Det är ingen skillnad, och gränsen går där regeringen bestämt att den går. Det spelar ingen roll om man är 10 år och går i skolan eller "vuxen" och partiledare. Den enda skillnaden i detta exemplet är att den ena inte är straffmyndig. Nu vill Vänsterpartiet att föräldrar ska bli skadeståndsskyldiga för deras barn som begår brott, något som jag ser som bra, men även med negativa aspekter.
Men jag kan hålla med dig, är man den yttersta reklampelaren för ett parti, så får man hålla sig till spelreglerna! Men jag tänker inte förkasta hela den socialdemokratiska ideologin för att reklamen är dålig!
Jag tror att M har tagit många röster från S just för att man lagt om stilen och inte bara är ett parti för de rika. Många av oss som röstar på M hade nog kunna rösta på S, men inte på V och inte på Mona. Om S hade förnyat sig på samma sätt som M och haft en Reinfeldt/Wetterstrand typ i spetsen så hade de inte behövt V och troligtvis fått makten.
Mycket sanning i detta!
Moderaterna har ändrat på sin stil utåt för att ta Socialdemokraternas väljare, men är fortfarande ett parti för rika. Moderaternas
vallöften består av: Fler jobb samt lägre skatter.
Fler jobb: Vad tror du själv, kommer det att bli hög-medel-låginkomstjobb som skapas? Dvs fler arbetare som bidrar till mer skatteintäkter, så att skatterna kan sänkas mer.
Lägre skatter: Vilka tjänar mest på lägre skatter?
Ang Vänsterpartiet...Tänk om folk slutar se det som kommunismens högborg och faktiskt ser vad dom vill göra för samhället...
Dom vill värna om den personliga integriteten, och anser att vi är på väg mot ett övervakningssamhälle med FRA, datalagringsdirektivet, Ipred.
Bättre välfärd.
Ett mer jämställt samhälle.
Bättre miljö med satsningar på bättre och billigare kollektivtrafik (prov med gratis). Mer och bättre tågtrafik. Särskilt ROT-avdrag för att "mordernisera" äldre hus. etc etc
Rent ideologiskt tycker jag S har en underbar vision men det är alldeles för många som fuskar och blåser staten så det kommer aldrig att funka med så slappa tyglar och då kommer också de som verkligen behöver hjälp i klämm.
För mig är det ingen vision, utan samhället har nästan sett ut så. Men jag kan lova dig att det blir inte bättre för att man tillsätter en regering som nu på laglig väg lägger beslag på våra skattemedel!