Gsxr läcker kylarvätska! Toppackning och verkstad?

Jag vet inte exakt hur det är på din, men på många hojar är det ett smärre helvete att lufta systemet. En del får man luta ner tills fotpinnen tar i, och gasa. Luften trilskas och vill inte ut hur lätt som helst. Men en sak är säker, luften samlar sig på den högsta punkten i kylsystemet. Om det kan vara en ledtråd.

Vickade ordentligt från sida till sida, klämde slang och skruvade helvetes luftningsskruven under tanken vilket måste vara högsta punkten! Får kanske prova att komma åt skruven igen och vicka mer!

Håller kylsystemet trycket som det ska? Ett defekt kylarlock kan ge skumma symptom på vattentemp osv. Men är väl vanligast att det leder till kokning iofs, men kanske kan ge enbart ökad driftstemp också så länge fartvinden kyler något?

Annars tror jag mest på luft i systemet..

Upptäckte idag när jag stannade till efter kanske 6 mil att hela expansionskärlet tömdes ur, åkte till närmsta circle k och fyllde på runt en halvliter vätska, lite i kylaren och i expansionskärlet. Körde vidare 2 mil, temperaturen håller sig runt 85-90c och fläkten går igång vid 100c men när jag stanna så tömdes kärlet ur igen. Vad kan detta bero på? Jag kör en Suzuki gsxr 750 l6

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard