TheKid
Medlem i PickenOutlaws
- Gick med
- 20 May 2009
- Hoj
- Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
När jag va 12 bast så köpte jag en Yamaha RD 125 -1980 bakom ryggen på mor o far, körde på denna till jag skaffade moppe...
Sen dess har den stått i en lada hemma hos päronen, typ 9 år...
Men för ett tag sen såg jag en tråd här på SH om en kille som skulle bygga om sin RD... Då blev jag me sugen att sätta kapen i min gamla pärla, för att ha nått att åka till jobbet på, sagt o gjort, mitt "Hemmabygge" är i gång o ska nog bli nått åt "Flat track" hållet, får se hur det slutar!
Kom gärna med tips o ideér, jag är öppen för förslag!
Sen dess har den stått i en lada hemma hos päronen, typ 9 år...

Men för ett tag sen såg jag en tråd här på SH om en kille som skulle bygga om sin RD... Då blev jag me sugen att sätta kapen i min gamla pärla, för att ha nått att åka till jobbet på, sagt o gjort, mitt "Hemmabygge" är i gång o ska nog bli nått åt "Flat track" hållet, får se hur det slutar!
Kom gärna med tips o ideér, jag är öppen för förslag!
Last edited:

Ska bli roligt att följa!
Någon speciell typ av glasblästring som används?
Har en vattenbläster men allt jävulskap blir ju rostigt när man kör, och sen har ja inte nån riktig låda utan kör med en stor rostfri låda (1x1x0.6m typ) och en plexiglasskiva på glänt som lock, stänker riktigt mycket