Åka hoj + plocka kantareller

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nu har kantarellsäsongen dragit igång! :banana
Jag har ett antal favvisställen runt stockholm, men om man skulle vilja vara så avancerad att man tar en långrepa för att plocka svamp, nån som har tips på några kantarellsäkra ställen? I typ Sörmland eller Roslagen?

Jag är alltid intresserad av att plocka kantareller, dock tar jag hellre bilen varthän det nu bär iväg.

100 m bakom mitt hus växer det kanonkantareller och svart trumpetsvamp:tummenupp så behöver inte åka hoj för att nå dit :-)

eru seriös eller oseriös nu?:tungan

Jag skulle aldrig vara oseriös på ett ställe som SH. Jag har ett par bra ställen, och ett extremt bra som ligger för långt bort. Kantareller och svart trumpetsvamp finns. Dock gillar jag att plocka svamp mer än att äta den.

Jag skulle aldrig vara oseriös på ett ställe som SH. Jag har ett par bra ställen, och ett extremt bra som ligger för långt bort. Kantareller och svart trumpetsvamp finns. Dock gillar jag att plocka svamp mer än att äta den.

alltså allt det där kan tolkas på två sätt... och jag vet fortfarande inte om du är seriös eller ej:rolleyes:

förresten Jerker, vilken liten söt väska använder du vid svampplockning? ;-)

Last edited:

Men vaffan! Då åker vi ut i helgen och letar. Jag tar bilen.

alltså allt det där kan tolkas på två sätt... och jag vet fortfarande inte om du är seriös eller ej:rolleyes:

förresten Jerker, vilken liten söt väska använder du vid svampplockning? ;-)

Seriös.

Icakasse :tummenupp

Men jag har en ny liten väska på g. :tummenupp

Men vaffan! Då åker vi ut i helgen och letar. Jag tar bilen.

Bil blir bra. Jag har testat att gå i skogen i skinnställ. Det kändes lite konstigt.

Last edited:
Hojåka + svamp är den perfekta kombinationen.

1. Går att stanna var som helst, d.v.s de bilburna har inte varit där och plockat rent
2. Ett par bekväma touringstövlar är perfekta i skogen, vattentäta och stadiga
3. Delat skinnställ + handskar =perfekt när man skall ta sig fram i snårig terräng med vassa prylar som vill stickas ++att fästingar inte kommer åt dig.
4. Rygga med plastpåse är perfekt att plocka i.

En liten rolig historia:
Jag och mitt ex. var ute och plockade för några år sedan. Hon tyckte att myggen var besvärliga så hon tog på sig hjälmen och fällde ner visiret. Då kommer det en joggare på en stig, exet tycker att det är lite pinsamt så hon gömmer sig bakom ett träd, trädet var inte tjockt så hon syntes bra. Själv står jag en bit ifrån och riktigt känner tveksamheten från joggaren som nog undrar vad det är för otäck typ som står och trycker maskerad bakom ett träd. Förmodligen första gången i världshistorien 90 kilo man har blivit rädd för 48 kilo kvinna Själv höll jag på att garva läppen av mig. :D

Hur plockar du när du åker hoj?

Blir väll svårt att lägga sig ner och ta en om det är raksträcka?

100 m bakom mitt hus växer det kanonkantareller och svart trumpetsvamp:tummenupp så behöver inte åka hoj för att nå dit :-)

Jag har svamp på fötterna och bär mellan skinkorna så jag behöver inte gå en meter för att plocka en korg.

(har också jävlig mycke med er hojtur att göra)

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back