Koppla regplåtsbelysning?

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Hej, tänkte montera på regplåtsbelysning inför besiktningen... problemet är att jag är riktigt kass på allt som har med el att göra:confused:

någon som har lite tips på hur jag enklast kopplar? någon som kanske haft samma problem men löst det?

Jag har en Suzuki GSX-R 600 - 01 och tänkte köra på diod.

Du har väl redan en kabel för skylten, +&-
Bara att löda ihop +&- på led belysningen, observera att den skall vara E-märkt och ej fäst på själva skylten :)

Du har väl redan en kabel för skylten, +&-
Bara att löda ihop +&- på led belysningen, observera att den skall vara E-märkt och ej fäst på själva skylten :)

Ok, men de godkänner alltså inte lycktor som inte är E-märkta?

Hittade en intressant produkt på mc-varuhuset, det är de två skruvarna som håller uppe skyllten som har dioder i sig som lyser upp skylten men då kanske inte det är godkänt?

http://www.locknersbilochmc.se/images/15-751.jpg

Last edited:

Hittade en intressant produkt på mc-varuhuset, det är de två skruvarna som håller uppe skyllten som har dioder i sig som lyser upp skylten men då kanske inte det är godkänt?

Precis, dom måste vara e-märkta!
Jag har hört att dom som är som skruvar inte är godkända, men det var ett år sedan jag läste det, det kanske är ändrat nu, bästa du kan göra är att fråga i mc-butiken.

Last edited:
Precis, dom måste vara e-märkta!
Jag har hört att dom som är som skruvar inte är godkända, men det var ett år sedan jag läste det, det kanske är ändrat nu, bästa du kan göra är att fråga i mc-butiken.

aaa tänkte svänga förbi dem i morgon:) Skönt med snabbt svar från dig:) oavsett tidpunkt är det alltid folk online på SH, så jävla underbart:D:yoparty

STOPP!

Vad skall belysningen vara till? Har du flyttat nummerplåtens placering mycket från original?
En GSX-R 600 från -01 har plåtbelysningen inbyggd i bakljuset, så har du inte bytt det eller flyttat plåten allt för mycket skall det vara fullt tillräckligt. Ta en titt på undersidan av bakljuset så ser du att glaset är ofärgat där.

STOPP!

Vad skall belysningen vara till? Har du flyttat nummerplåtens placering mycket från original?
En GSX-R 600 från -01 har plåtbelysningen inbyggd i bakljuset, så har du inte bytt det eller flyttat plåten allt för mycket skall det vara fullt tillräckligt. Ta en titt på undersidan av bakljuset så ser du att glaset är ofärgat där.

Jag tror att baklampan är ombyggd av förra ägaren men regplåten sitter på orginalfästet... Men jag ska kolla när jag drar till jobbet strax, Tack för tipset:)

Last edited:
Det ska vara E-märkt, men risken att de kollar det på en vanlig kontrollbesiktning är ganska liten om du inte har någon typ av ovanlig lösning på belysningen. På en registreringsbesiktning är det däremot hårdare.

Jag har besiktigat med lite allt möjligt, hempul med dioder, skyltlyse av släpvagnsmodell, e-märkt och icke e-märkt, det har aldrig varit något gnäll. Det verkar räcka med att det lyser upp skylten. Gemensamt för alltihopa är att det har varit skapligt prydligt installerat.

Jag såg nu när jag tog en tur till jobbet att jag har inbyggda dioder men som inte funkar... ringde till en verkstad och de trodde att det var ett elfel eftersom resten av lampan funkar

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard