Ducati-tråden

Jaha, då när de kunniga ändå rabblar betydelsen av förkortningar kanske någon kan berätta vad s2r som min hoj heter faktiskt betyder? Jag har mina gissningar, men vill ju inte framstå som en pajas så jag frågar här istället ;)
 
Någon som har en 55mm 12kants hylsa att låna ut i uppsala trakten? Lämna in hojen hos en firma. Tydligen var det kundens ansvar att leta hylsa då 500kr + moms var för dyrt för dem att betala.
 
Last edited:
Någon som har en 55mm 12kants hylsa att låna ut i uppsala trakten? Lämna in hojen hos en firma. Tydligen var det kundens ansvar att leta hylsa då 500kr + moms var för dyrt för dem att betala.

...det är därför man låter rätt firmor sköta sådant. :D Italia Bike ftw!
 
...det är därför man låter rätt firmor sköta sådant. :D Italia Bike ftw!

Dude! I know :) men jag orkar inte ta en dag ledigt för att få byta sulorna, man tycker ju en däckverkstad borde fixa detta men men... inget jag gör om iaf.
 
Dude! I know :) men jag orkar inte ta en dag ledigt för att få byta sulorna, man tycker ju en däckverkstad borde fixa detta men men... inget jag gör om iaf.

Jag vettifan om jag skulle låta en vanlig gummiapa sätta verktygen i italienskan, har sett hur de hanterar grejerna när man lämnat bilgrejerna till dem. :näsblod
 
Jaha, då när de kunniga ändå rabblar betydelsen av förkortningar kanske någon kan berätta vad s2r som min hoj heter faktiskt betyder? Jag har mina gissningar, men vill ju inte framstå som en pajas så jag frågar här istället ;)

På S, säger jag "single swingarm"
På 2, säger jag "2-ventilad maskin"
På R, vette fan "rolig" "raket" "rupp" ???
 
749

Hejsan, står och dreglar på att köpa mig en ducati igen, en 749 -03!!
Hur pass obekväm är den?? Jag har haft de japanska superjärnen förut så jag vet hur obekväm tex sp1 är.....men är 749 så man kan åka på vägen med den eller är det bara banåka och max attack som gäller???
Har ringt på en men inget svar.......
 
Hejsan, står och dreglar på att köpa mig en ducati igen, en 749 -03!!
Hur pass obekväm är den?? Jag har haft de japanska superjärnen förut så jag vet hur obekväm tex sp1 är.....men är 749 så man kan åka på vägen med den eller är det bara banåka och max attack som gäller???
Har ringt på en men inget svar.......

En 749 är inte obekväm, den är kompromisslös :fakta
 
Nej, den är hårdare och har tunnare stoppning är SP1 och R1 tycker jag iaf.
Beror ju på hur benig röv man har.

Problemet jag oftast har är att nacken stelnar till, röven är tjock och mjuk;)
Bara nacken får en bättre vinkel så är det lugnt, ser ut att vara lägre tank på ducatin så den kanske är lättare att komma "ner" på utan att behöva böja bak huvet lika mycket???
 
Problemet jag oftast har är att nacken stelnar till, röven är tjock och mjuk;)
Bara nacken får en bättre vinkel så är det lugnt, ser ut att vara lägre tank på ducatin så den kanske är lättare att komma "ner" på utan att behöva böja bak huvet lika mycket???

Provsitt en om du har möjlighet, jag tycker körställningen påminner att stå på alla fyra nerför en trappa :näsblod
 
Om 749an har ungefär samma körställning som 748an så säger jag bara... du kommer älska att sitta på alla fyra nedför trappan.. körglädjen väger upp konforten på gata och är perfekt på bana.. KÖP och åk runt med ett dansbandsleende, de gör jag!
 
På 749:an sitter man mer upprätt än på 748:an. Som Falappa sa - 916 isss forrrr theee track, 999 isss a holiday bike :D
 
Jag har blivit grymt sugen på en 848, speciellt nu när dom kommer med EVO modellen.
Jag är ingen raket på bana men det är där jag kommer hålla till oftast med största sannorlikhet. Kommer jag ångra att man inte köpte en beggad 1098 för mer kräm? OM jag köper som sagt...
Jag har en känsla av att 848'an är lagom för en knappt medioker tjockis som kör lite bandagar och inte kan hantera den fulla effekt literhojar och däröver.
 
Jag har blivit grymt sugen på en 848, speciellt nu när dom kommer med EVO modellen.
Jag är ingen raket på bana men det är där jag kommer hålla till oftast med största sannorlikhet. Kommer jag ångra att man inte köpte en beggad 1098 för mer kräm? OM jag köper som sagt...
Jag har en känsla av att 848'an är lagom för en knappt medioker tjockis som kör lite bandagar och inte kan hantera den fulla effekt literhojar och däröver.

Köp 848 och lägg de andra stålarna på ducceklubbens bankörningar istället (när du går med där)!! GRATTIS I FÖRSKOTT.. har aldrig testat en men OM utvecklingen har gått framåt från min 748 så kan jag inte fatta hur fantastisk den kan vara... :tummenupp
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top