Berätta om dunderhonung och helljuset! Blev änna nyfiken![]()
Hon hade en blå varningslampa som hade tänts som angav high beam vilket skapade lite panik

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Berätta om dunderhonung och helljuset! Blev änna nyfiken![]()
Runt 2000 men allt salt härnere under vinterhalvåret såg till att döda drivpaken effektivt.
Det här är ju bara en gissning osv, men antar att du pratar om en ttr600, medan ts antagligen har en triumph tt600, vilket borde innebära lite olika livslängd på drivpaketen sinsemellantror inte så många behöver byta drivpaket årligen på en 600cc radfyra som körs på asfalt
Kan ha massuppfittat något iofs![]()
så här kollar du, om kjedan är ok!
Hehe kul att man kan roa er mek-nissar, det verkar vara kedjan som orsakade det hackande ljudet, var och kikade på moppen idag igen.. (hursomhelst tycker jag låsbrickan ser för jävlig ut
)
Kollade på kedjan igen och en länk "klättrar upp" innan den kuggar på framdrevet (den kuggar på kanske en cm senare/högre upp än den ska), när jag snurrade bakhjulet så knäppte det till en gång per varv det var så jag hittade den felande kedjelänken.
Det här gör ju att kedjan spänns till lite också varje gång den länken passerar fram och bakdrevet, så jag antar att det kommer slita utta bara helvett på dreven och kedjan om jag får för mig att köra?
Är det bara köpa ny kedja eller?
Hehe kul att man kan roa er mek-nissar, det verkar vara kedjan som orsakade det hackande ljudet, var och kikade på moppen idag igen.. (hursomhelst tycker jag låsbrickan ser för jävlig ut
)
Kollade på kedjan igen och en länk "klättrar upp" innan den kuggar på framdrevet (den kuggar på kanske en cm senare/högre upp än den ska), när jag snurrade bakhjulet så knäppte det till en gång per varv det var så jag hittade den felande kedjelänken.
Det här gör ju att kedjan spänns till lite också varje gång den länken passerar fram och bakdrevet, så jag antar att det kommer slita utta bara helvett på dreven och kedjan om jag får för mig att köra?
Är det bara köpa ny kedja eller?
Ja men det kan även vara jag som missat ett R i allt detta
Edit: Och nu när jag varit ut och kollat så ser jag att det måste ses som varumärkesintrång att få ha TT och nått på 600 i et hojnamn om det inte är en Yamaha
Men hur som helst drivpaketet ser ju nästan nytt ut![]()
Hehe misstänkte att de va nå sånttänkte bara förtydliga för att undvika ev. missförstånd osv
Btw, hårt att köra ttr:en året runt om du gjorde det. Åkte du med bildubb eller?
Har jobbpendlat till jobbet året runt i snart 10 år på samma däck sommar som vinter, dom 2 sista på Michelin PP.
Det saltas friskt och det funkar, det går inte fort alla gånger men jag kommer till jobb i tid
Kallaste morgonen i år var 23-
Den här dan var dock lite väl slirig.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219777
Ok bara prova att köra och se om det försvinner eller? Aldrig hört det här hackandet förr..
Strax över 2000 mil, blev förvånad över bakdrevet att det såg så oslitet ut, det är original (hur många mil håller dom egentligen?)
![]()
Har jobbpendlat till jobbet året runt i snart 10 år på samma däck sommar som vinter, dom 2 sista på Michelin PP.
Det saltas friskt och det funkar, det går inte fort alla gånger men jag kommer till jobb i tid
Kallaste morgonen i år var 23-
Den här dan var dock lite väl slirig.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219777
Måste väll finnas ett par Mc butiker. Prova google
Wow, nästan i klass med Dunderhonungs problem med helljuslampan.....![]()
Mm tänkte mer om någon visste nån affär som inte tar 2000:- för en kedja
Addemoto har ett drivpaket för 1500:-, känns svårslaget (i Sverige)
Kollade igenom mitt bakdrev som såg ut som ditt när jag bytte däck, har inte 2000 mil men om det är iaf 1400-1500 mil,,Sköter man sakerna så bör de hålla åtminstone 3000 mil som minst.
10 år på SAMMA däck, inte dåligt jobbat..(tror du menar utan vinterdäck...)
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |