Blir detta dyrt? (framdrevet, bild)

  • Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
Runt 2000 men allt salt härnere under vinterhalvåret såg till att döda drivpaken effektivt.

Det här är ju bara en gissning osv, men antar att du pratar om en ttr600, medan ts antagligen har en triumph tt600, vilket borde innebära lite olika livslängd på drivpaketen sinsemellan :tungan tror inte så många behöver byta drivpaket årligen på en 600cc radfyra som körs på asfalt :va

Kan ha massuppfittat något iofs :tungan
 
så här kollar du, om kjedan är ok!

chain%20check.JPG
 
Last edited:
Det här är ju bara en gissning osv, men antar att du pratar om en ttr600, medan ts antagligen har en triumph tt600, vilket borde innebära lite olika livslängd på drivpaketen sinsemellan :tungan tror inte så många behöver byta drivpaket årligen på en 600cc radfyra som körs på asfalt :va

Kan ha massuppfittat något iofs :tungan

Ja men det kan även vara jag som missat ett R i allt detta:tungan

Edit: Och nu när jag varit ut och kollat så ser jag att det måste ses som varumärkesintrång att få ha TT och nått på 600 i et hojnamn om det inte är en Yamaha:gnissla

Men hur som helst drivpaketet ser ju nästan nytt ut:)
 
Last edited:
Hehe kul att man kan roa er mek-nissar :D, det verkar vara kedjan som orsakade det hackande ljudet, var och kikade på moppen idag igen.. (hursomhelst tycker jag låsbrickan ser för jävlig ut :D)

så här kollar du, om kjedan är ok!

Kollade på kedjan igen och en länk "klättrar upp" innan den kuggar på framdrevet (den kuggar på kanske en cm senare/högre upp än den ska), när jag snurrade bakhjulet så knäppte det till en gång per varv det var så jag hittade den felande kedjelänken. Provade att spänna kedjan lösare men det hjälpte inte.

Det här gör ju att kedjan spänns till lite också varje gång den länken passerar fram och bakdrevet, så jag antar att det kommer slita utta bara helvett på dreven och kedjan om jag får för mig att köra?


Är det bara köpa ny kedja eller?
 
Last edited:
Hehe kul att man kan roa er mek-nissar :D, det verkar vara kedjan som orsakade det hackande ljudet, var och kikade på moppen idag igen.. (hursomhelst tycker jag låsbrickan ser för jävlig ut :D)



Kollade på kedjan igen och en länk "klättrar upp" innan den kuggar på framdrevet (den kuggar på kanske en cm senare/högre upp än den ska), när jag snurrade bakhjulet så knäppte det till en gång per varv det var så jag hittade den felande kedjelänken.

Det här gör ju att kedjan spänns till lite också varje gång den länken passerar fram och bakdrevet, så jag antar att det kommer slita utta bara helvett på dreven och kedjan om jag får för mig att köra?


Är det bara köpa ny kedja eller?

Med tanke på vad en kedja kostar så är det inte så mycket att fundera på. :tummenupp
 
Hehe kul att man kan roa er mek-nissar :D, det verkar vara kedjan som orsakade det hackande ljudet, var och kikade på moppen idag igen.. (hursomhelst tycker jag låsbrickan ser för jävlig ut :D)



Kollade på kedjan igen och en länk "klättrar upp" innan den kuggar på framdrevet (den kuggar på kanske en cm senare/högre upp än den ska), när jag snurrade bakhjulet så knäppte det till en gång per varv det var så jag hittade den felande kedjelänken.

Det här gör ju att kedjan spänns till lite också varje gång den länken passerar fram och bakdrevet, så jag antar att det kommer slita utta bara helvett på dreven och kedjan om jag får för mig att köra?


Är det bara köpa ny kedja eller?

En skuren länk.

Jag hade bytt hela drivpaketet men det är ju för att jag har nojor när det gäller just drivpaket .
 
Ja men det kan även vara jag som missat ett R i allt detta:tungan

Edit: Och nu när jag varit ut och kollat så ser jag att det måste ses som varumärkesintrång att få ha TT och nått på 600 i et hojnamn om det inte är en Yamaha:gnissla

Men hur som helst drivpaketet ser ju nästan nytt ut:)

Hehe misstänkte att de va nå sånt :tummenupp tänkte bara förtydliga för att undvika ev. missförstånd osv :)

Btw, hårt att köra ttr:en året runt om du gjorde det. Åkte du med bildubb eller?
 
Hehe misstänkte att de va nå sånt :tummenupp tänkte bara förtydliga för att undvika ev. missförstånd osv :)

Btw, hårt att köra ttr:en året runt om du gjorde det. Åkte du med bildubb eller?

Har jobbpendlat till jobbet året runt i snart 10 år på samma däck sommar som vinter, dom 2 sista på Michelin PP.

Det saltas friskt och det funkar, det går inte fort alla gånger men jag kommer till jobb i tid:)

Kallaste morgonen i år var 23-:gnissla

Den här dan var dock lite väl slirig.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219777
 
Har jobbpendlat till jobbet året runt i snart 10 år på samma däck sommar som vinter, dom 2 sista på Michelin PP.

Det saltas friskt och det funkar, det går inte fort alla gånger men jag kommer till jobb i tid:)

Kallaste morgonen i år var 23-:gnissla

Den här dan var dock lite väl slirig.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219777

De va som fan :Bugar inte så vanligt men jäkligt kul med personer som kör året runt, måste få mycket kommentarer av folk vintertid :D

Såg lite sladdigt ut på bilden :gnissla

Har ju kört endel enduro på vintern, men är inte överdrivet sugen att köra i snö med pilot power :brinnerup
 
Vart köper man kedja, Addemoto verkar schysst men det hade vart bra med nåt ställe runt sthlm.. nån som vet nån affär?
 
Måste väll finnas ett par Mc butiker. Prova google
 
Ok bara prova att köra och se om det försvinner eller? Aldrig hört det här hackandet förr..



Strax över 2000 mil, blev förvånad över bakdrevet att det såg så oslitet ut, det är original (hur många mil håller dom egentligen?)

idsy0m.jpg

Kollade igenom mitt bakdrev som såg ut som ditt när jag bytte däck, har inte 2000 mil men om det är iaf 1400-1500 mil,,Sköter man sakerna så bör de hålla åtminstone 3000 mil som minst.

Har jobbpendlat till jobbet året runt i snart 10 år på samma däck sommar som vinter, dom 2 sista på Michelin PP.

Det saltas friskt och det funkar, det går inte fort alla gånger men jag kommer till jobb i tid:)

Kallaste morgonen i år var 23-:gnissla

Den här dan var dock lite väl slirig.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=219777

10 år på SAMMA däck, inte dåligt jobbat..:D(tror du menar utan vinterdäck...)
 
Last edited:
Mm tänkte mer om någon visste nån affär som inte tar 2000:- för en kedja :näsblod

Addemoto har ett drivpaket för 1500:-, känns svårslaget (i Sverige)

Jag tycker dreven ser ganska slitna ut...så det är nog bättre att bytta allt som någon sa annars slits ny kedjan fortare.
 
Kollade igenom mitt bakdrev som såg ut som ditt när jag bytte däck, har inte 2000 mil men om det är iaf 1400-1500 mil,,Sköter man sakerna så bör de hålla åtminstone 3000 mil som minst.



10 år på SAMMA däck, inte dåligt jobbat..:D(tror du menar utan vinterdäck...)


Ja mina däck räcker max 350 mil:gnissla så givetvis förklarade jag mig dåligt.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top