Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dykarskolorna håller till precis här där jag bor.
Jag kan knuffa i dig gratis, så får du kaffe sen. win-win
Men vilka förslag man får då! ojoj.
Åter till ämnet. jag trode det var mycket dyrare än det verkar att ta dykcert, jag trode det kostade runt 10 loppor, men billigaste grundkusen jag hittat hittils ligger på 1999:- sen en fortsättningskurs för att få byka själv 995:- det är billigt!
Knuffar du i mig så drar jag med dig i fallet gubbe!
Ta bara inte den skolan som är billigast, för sakens skull.
En padi grundkurs är verkligen inte anpassad för att dyka i svenska vatten.
Stor skillnad på att hoppa i 7gradigt vatten med sikt på 1 meter, eller att plaska runt i Thailand med en dykguide som hjälpertill.
Ta bara inte den skolan som är billigast, för sakens skull.
En padi grundkurs är verkligen inte anpassad för att dyka i svenska vatten.
Stor skillnad på att hoppa i 7gradigt vatten med sikt på 1 meter, eller att plaska runt i Thailand med en dykguide som hjälpertill.
www.dykarna.nu
Bra dykforum.
Men vilka förslag man får då! ojoj.
Åter till ämnet. jag trode det var mycket dyrare än det verkar att ta dykcert, jag trode det kostade runt 10 loppor, men billigaste grundkusen jag hittat hittils ligger på 1999:- sen en fortsättningskurs för att få byka själv 995:- det är billigt!
jag trode det var mycket dyrare än det verkar att ta dykcert, jag trode det kostade runt 10 loppor, men billigaste grundkusen jag hittat hittils ligger på 1999:- sen en fortsättningskurs för att få byka själv 995:- det är billigt!
Som andra sagt, ta INTE den billigaste. Och det finns ett specifikt dykcenter som har riktigt riktigt dåligt rykte i STOCKHOLM, kolla lite på t.ex dykarna.nu. Finns filmer på när dom drar ut en pytterib med hela relingen full med dykare på dyk i skärgården, dom har haft dödsolyckor m.m.
Fortsättningskurs för att dyka själv? Nä ensam dyker man inte, man dyker med en "buddy", gärna någon som är lite mer erfaren i början. Och det får du göra direkt efter grundkursen. Efter grundkurs är du utbildad till att dyka till 18 meter. Efter fortsättningskursen är du utbildad att dyka till 30 meter + lärt dig lite mer on navigering m.m.
Räkna med att köpa ett kit med mask, fenor och snorkel för en dryg tusing eller så. Kolla in seapro divers, dom har bra priser på sånt. Skall du dyka i sverige så köp deras 500-spänns gummifenor + springstraps på en gång så slipper du strula med en massa plastspännen och gummistraps. Se till att köpa en svart mask, åtminstonde en som inte är genomskinlig å sidorna. Gärna en "frameless" lågvolymsmask.
Se till att du får dyka med torrdräkt på kursen, dels slipper du frysa i onödan, dels slipper du gå en till kurs för att lära dig dyka med torrdräkt vilket är det man dyker med i sverige om du vill dyka mer än ett par månader om året, speciellt om du vill ner och dyka runt 30 meter. Säger någon att det räcker med "lite craft-prylar" under torrdräkten så idiotförklara dom och ta en annan skola, det är underställ modell scooteroverall som gäller.
Waterhouse, dykhuset, Oceanic Tech, Alpin och dyksport, Fantasea är några av de skolor som har bra rykte, finns fler, besök ett par av dom och känn av stämningen.
Du får aldrig dyka själv!
Du får dyka med en kompis redan efter grundkursen bara sådär, om det är en Padi Open Water. Se helst till att kompisen gjort 100 fler dyk än du gjort.![]()
Jag e lätt på. E du singel?
Så det är bara rumpan du erbjuder alltså, eftersom du inte är singel?
Fler som har tråkigt i regnet ser jagnä
12345
Så det är bara rumpan du erbjuder alltså, eftersom du inte är singel?![]()
http://www.dykarna.nu/ Ta din fråga till detta forum. Där får du ärliga svar på vilken skola i sthlm du ska vända dig till.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |