Hej!
Jag tog mitt mc-körkort förra måndagen och i söndags drabbades jag av droppfot när jag satt på huk i garaget..
Jag kan varken lyfta stortån eller foten (vänster) och känseln längs stortån och upp mot halva smalbenet på åvansidan är borta. Enligt läkaren kan detta sitta i sig från ungefär 3 månader till flera år.
Att inte köra mc under denna tiden är otänkbart, motorcyklen är mitt primära fordon nu då jag gjort mig av med bilen. Blir det för kasst väder på vintern så tar jag bussen till skolan klart..
Men annars är det min CB650 som var tanken att jag skulle köra.
Utan belastning kan jag nästan få upp foten till 90 grader. Med foten under växelpedalen så rör den sig inte en millimeter. Och även innan skadan så hade jag svårt för att växla då den var rätt tung.
Frågan är, hur kan jag fixa detta? Min gamla Triumph 66a är högerväxlad men långt ifrån körbart skick just nu.
Vad finns det fler för högerväxlade cyklar? Tänkte att jag kunde sälja Hondan o skaffa en annan. Eller kan jag bygga om den så att jag kan köra den?
Jag tog mitt mc-körkort förra måndagen och i söndags drabbades jag av droppfot när jag satt på huk i garaget..
Jag kan varken lyfta stortån eller foten (vänster) och känseln längs stortån och upp mot halva smalbenet på åvansidan är borta. Enligt läkaren kan detta sitta i sig från ungefär 3 månader till flera år. Att inte köra mc under denna tiden är otänkbart, motorcyklen är mitt primära fordon nu då jag gjort mig av med bilen. Blir det för kasst väder på vintern så tar jag bussen till skolan klart..
Men annars är det min CB650 som var tanken att jag skulle köra.
Utan belastning kan jag nästan få upp foten till 90 grader. Med foten under växelpedalen så rör den sig inte en millimeter. Och även innan skadan så hade jag svårt för att växla då den var rätt tung.
Frågan är, hur kan jag fixa detta? Min gamla Triumph 66a är högerväxlad men långt ifrån körbart skick just nu.
Vad finns det fler för högerväxlade cyklar? Tänkte att jag kunde sälja Hondan o skaffa en annan. Eller kan jag bygga om den så att jag kan köra den?