Kopplingshandtag

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Hej, Jag har en Triumph speed triple 01a och när man startar den så måste man hålla in kopplingen! Jag bara undrar om man kan ta bort denna spärren? eller det kanske inte är bra? Den sitter i den som håller koplingshandtaget. Tack på förhand

är väl bara o koppla ur ledning ur switchen på kopplingshandtaget o kortsluta den så är det fixat.

Det är väl en ganska fiffig säkerhetsgrej? Varför vill du ta bort den? Du sitter ju ändå på hojen å ska iväg när du startar den.

Jepp det är det! men problemet är att jag måste byta kopplingshandtag för det är böjt! Så var på biltema o köpte ett men för att det ska få plats så måste jag byta hela kopplingshållaren o allt och därför måste jag ta av säkerhetsgrejen!

Jepp det är det! men problemet är att jag måste byta kopplingshandtag för det är böjt! Så var på biltema o köpte ett men för att det ska få plats så måste jag byta hela kopplingshållaren o allt och därför måste jag ta av säkerhetsgrejen!

Uhm, varför köpte du inte bara ett orginal?
Alt nåt snajsigt eftermarknads på nätet om orginalet var för dyrt?

Uhm, varför köpte du inte bara ett orginal?
Alt nåt snajsigt eftermarknads på nätet om orginalet var för dyrt?

För jag behöver det ikväll och det var smidigast! men jag vet inte om jag vågar ta bort switchen kanske bättre att köra med ett böjt kopplingshandtag då!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa