Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha då har jag sålt min R6a och köpt er6-n.. Är kanske tvärtemot vad många andra gör men ville byta till nåt utan kåpor och som inte inbjuder till körningar över 200 strecket
![]()
Hittade en sida i tyskland som säljer det billigt, 229euro plus 32eur i frakt eller 22eur,beror på vad det väger.(5-10kg =22eur, 10-20kg =32euro)
Köper ni två blir det antingen 11eur eller 16eur per person i frakt.
Räknar vi på den dyrare frakten blir det 2399sek,det är 1600sek billigare än bikeshop. Tillkommer ju ej fler avgifter iom inom eu
Sidan:
http://www.burnout-shop.de/motorrad...ic-exhaust-system-RAC-1-Kawasaki-1::1294.html
//Christofer
Hej är nybliven er6 n-ägare
Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig
Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a
Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!
Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.
Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?
Köpte min Hurric-pipa på Ebay, fick från ett företag nere i Tyskland. Pröjsade 2299:- inkl. frakt. Affären blev klar på måndag eftermiddag, på torsdag förmiddag hade jag pipan i handen, det kallar jag snabba puckar.
Betalade via Paypal
Vad roligt att det blev en Er6
Ang bromsarna.
Har stålomspunnet på min och har aldrig upplevt att bromsarna är dåliga , det är värt att investera i ett par nya slangar.
Har du något papper på vad du har för effekt i hojen nu?
Har de senaste 8 åren kört renodlade sporthojar med kåpa så det här är verkligen en helt ny grej för mig
Har "tappat" 130 hk jämfört med min förra hoj men fan så kul man kan ha med en er6:a
Körde hela dagen igår utan att bli trött i armar och rygg som jag brukar bli och har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!
Min hoj är rejält trimmad förvisso, planad topp, portad, Powercommander och GPR-pipa och optimalt bänkad.
Det enda som jag var lite chockad över är att bromsarna är usla.. min har inte ABS. Hur har ni gjort? Hjälper stålomspunnet?
<text>
Jaha då har jag sålt min R6a och köpt er6-n.. Är kanske tvärtemot vad många andra gör men ville byta till nåt utan kåpor och som inte inbjuder till körningar över 200 strecket
![]()
Har försökt hitta en bok om hur man underhåller sin er6:a på nätet, är det här rätt bok?:
http://www.bokia.se/bok/9781844258741/kawasaki-er6-service-and-repair-manual-phil-mather/
Jag vet att det står "KAWASAKI ER6 SERVICE AND REPAIR MANUAL", men jag vill vara 100%! innan jag pungar ut med 320kr
...har inga som helst problem med att hålla samma hastighet på småvägar som jag hade tidigare. Den är ju sjukt lättsvängd!
Som du redan skriver, billig att köpa, billig att försäkra!Jag är på jakt efter en hoj som är tänkt att bli min första. Har kollat på mer sporthojar tills någon nämnde er6-n. En läcker hoj som verkar gå bra. Försäkringen är riktigt billig också om man kikar på Bilsport-mc.com
Men hur är accelerationen , toppfarten , service osv om nån snäll kan berätta lite![]()
Varför betala?
Service manual
Skriv ut den...Joo, men jag kan inte ta med datorn när jag ska meka med cykeln... och det är lättare å bläddra i en rikitg bok![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |