Kört av vägen

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Som ämnet lyder::(

Jag har kört av vägen, min första sommar med kortet och lika så hoj, Suzuki GSR600.:crash

Körde i en kurva i ca 70 och det var grus vid kanten och bakdäcket började sladda, jag fick vända upp hojen och bromsade så bra jag kunda, men jag fortsatte raktfram.

Kör mitt imellan en lyckstolpe och ett buskach och upp för en vall där jag flyger över MC och landade på axeln i en björnärsbuske, så har fruktansvärt ont där

Har vit jacka och nu är den nästan röd :tummenupp

Hart haft bra med tur med mig att jag inte klöv lyktstolpen.

Nu så är det 10 lökar för självrisken eller så fixar man det på egen hand.

Kan man återställa en MC för 10 tusen? inga kåpor är sönder.

Styret är krökt, men hur stor är risken att framgaffeln är sne?

Gå till verkstad o be dom kolla över hojen, Går det för mindre än 10 papp så vet du kanske vad du ska göra, så slipper du FB och Premier och allt vad det har o göra med... Annars så blir det väl bara att punga ut med pengarna med puppyeyes :S

Att något utav gaffelbenen skulle vara snea slipper du nog. Men lätt att kolla om du inte har tummen mitt i handen. Töm dom och tryck ihop helt, så länge det inte kärvar så fyller dom sin funktion. Dock kan dom ju slå sig snea i styrkronan. Bara lossa på skruvarna som sitter (inte för mycket) och rulla upp i lite fart och tvärnypa på bromsen, sen är det rakt & fint :tummenupp Dock skulle jag lämna in det på verkstad om du inte har full koll (får det intrycket) på vad du gör.

Skönt att du inte slog dig värre :tummenupp

Last edited:
ebay är din vän i nöden..

lätt att kolla om gaffel och sånt är okay om du kan skruva lite själv..

annars hittar man det mesta för en billig penning på ebukten..

Sen skall du nog se över utrustningen också som hjälm, ryggskydd och kläder... går väl på samma försäkring och då brukar självrisken käkas upp ganska kvickt.

Sen skall du nog se över utrustningen också som hjälm, ryggskydd och kläder... går väl på samma försäkring och då brukar självrisken käkas upp ganska kvickt.

Personlig utrustning går på hemförsäkringen och där briukar självrisken vara betydligt lägre. :fakta

Hojen Skrotades och fick pengar så jag kunde renovera min lägenhet.
Nu har jag sparat ihop lite Lovor så nu har jag köpt en ny begagnad Suzuki.

Fy för den lede! Böjda styren gör ingen glad, det kan man dö av DiREckT!
Känner en snubbe som fick styret böjt, han kunde bara åka i cirklar efter det. Efter ett tag vart han koko och lades in på hospital, med specialskjorta på. Jajamen, så var det minsann...

Känner en snubbe som fick styret böjt, han kunde bara åka i cirklar efter det. Efter ett tag vart han koko och lades in på hospital, med specialskjorta på. Jajamen, så var det minsann...

Dagens :lol

Ahmen ååååh... Det är ju bara att böja tillbaka nästa gång man missar lyktstolpen

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back