GSX-R 1000 K7-tråden

Det är nog ODO du menar med dom tre ringarna. Det är en av tripmätarna. Den som visar totala sträckan. Sen har du två till tror jag det var som mäter den sträckan du kör just då. Trip 1 och 2 kan man nollställa har jag för ming men det ska inte gå med ODOn...tror jag.
 
liten fråga: vad visar dom tre "ringarna" i displayen när man väljer visningslägen i displayen? Kan för allt i världen inte komma på vad dessa kan indikera. / Hultqvist från brorsans sh-inlogg
De tre ringarna visar inställd ljusstyrka i displayen - 3 ringar är rätt bra.... (går att ändra 1 till 5 med 5 som ljus-så-in-i-he i mörker) Står väl i Instruktionsboken som man bör läsa för att veta hur tändningsnyckeln kan vridas :D
 
Instruktionsböcker läser jag inte av ren princip! Men det är tur att nån annan gör det då och då haha :tummenupp
 
bakdämparen

vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar
 
vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar

Lösningen är en Öhlinsdämpare, blir en helt annan hoj då!!:tummenupp
 
Lösningen är en Öhlinsdämpare, blir en helt annan hoj då!!:tummenupp

Visst blir det säkert bättre med en Öhlinsdämpare, men original duger för ett högt bantempo och borde duga gott till gatkörning. Att skriva att bakdämparen studsar i kurvorna är ju inte en direkt målande beskrivning. Kanske läge på att beskriva underlag,körstil, ut eller in i kurvan o.s.v.

Jag hade inga problem med den och körde mycket bana i hyfsat tempo, visst kunde den släppa lite bak i utgången av kurvor, men det säger nog mer om mig som förare än hojen(feg in kaxig ut).
 
Visst blir det säkert bättre med en Öhlinsdämpare, men original duger för ett högt bantempo och borde duga gott till gatkörning. Att skriva att bakdämparen studsar i kurvorna är ju inte en direkt målande beskrivning. Kanske läge på att beskriva underlag,körstil, ut eller in i kurvan o.s.v.

Jag hade inga problem med den och körde mycket bana i hyfsat tempo, visst kunde den släppa lite bak i utgången av kurvor, men det säger nog mer om mig som förare än hojen(feg in kaxig ut).
jo jag vet att det inte är den bästa beskrivningen, men problemet är att det hänt vid ett par tillfällen då jag absolut inte legat på som en idiot i en kurva och man blir lite skraj och inte litar på hojen fullt ut. kanske att bakdäcket inte har det färskaste gummit, ska kränga på ett nytt däck i dagarna och förhoppningsvis får jag lite mer förtroende för hojen
 
ok lär väl byta pumpen då ,
annars återstår ju det bara o byta oken:)


Jag tror att du fortfarande har luft kvar. Tävlar med en originalpump på min K7 upplever inte att jag har några större problem.

Kan ta tid att få bort. Lufta lite då och då och uppe på pumpen snarare en nere på oken.

Ett annat tips är att sätta ett spännband på punpen under kvällen så den får stå med tryck.

Tips tre är att ha kvar metallbrickorna på oken. De leder bort mycket värme.

Castrol SRF klarar 60 grader mer än motul oljan men det ska inte behövas.

Händer att jag kan känna att min pump blir något svampig men väldigt sällan efter att jag luftat lite då och då. Jag kör med original skivor och tävlar aktivt o bromsar hårt och är lite fet.

Lyckta till.
 
Jag tror att du fortfarande har luft kvar. Tävlar med en originalpump på min K7 upplever inte att jag har några större problem.

Kan ta tid att få bort. Lufta lite då och då och uppe på pumpen snarare en nere på oken.

Ett annat tips är att sätta ett spännband på punpen under kvällen så den får stå med tryck.

Tips tre är att ha kvar metallbrickorna på oken. De leder bort mycket värme.

Castrol SRF klarar 60 grader mer än motul oljan men det ska inte behövas.

Händer att jag kan känna att min pump blir något svampig men väldigt sällan efter att jag luftat lite då och då. Jag kör med original skivor och tävlar aktivt o bromsar hårt och är lite fet.

Lyckta till.
ok men hur mycket ska bromsarna ligga på, om jag har metall brickorna i
så ligger ju dom på väl mycket,
 
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?
 
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?
Finns en del i början av denna tråd... snyggt, men kräver modifiering av ramens originalinfästning för blåset, det låter för dj-a mycket och kåpdelar smälter - har jag för mig....
 
Finns en del i början av denna tråd... snyggt, men kräver modifiering av ramens originalinfästning för blåset, det låter för dj-a mycket och kåpdelar smälter - har jag för mig....

det låter ärligt talat ganska dowt och tungt på låga varv och helt underbart på höga. Jag har ändå ganska känsligt hörsel som inte gillar höga ljud.

Angående kåpdelar som smälter så är det en gammal skröna från Taylormades först byggen när de tog bort bakljuset från R1 02/03 och ledde ut avgaserna där. De nya systemen är inkapslade i kolfiber och detta smälter inte. Har sett bild på nån tysk som felmonterat hela skiten så att avgasröret låg emot kolfibret men det blev på sin höjd bara missförgat.

Det sitter tre fästen under hojen och det ena behövs moddas. om man vill så går det utan problem att hänga tillbaka originalgrejorna i de 2 fästena som finns kvar utan problem. är man lite normalhändig så tar monteringen ca 40 minuter.

Snyggare kan det inte bli
 

Bifogat

  • TAYLORMADE-GSXR1000.jpg
    TAYLORMADE-GSXR1000.jpg
    145.4 KB · Visningar: 124
Okej, ska alltså inte vara några problems med taylormade, får se vad det blir på hojen. Tack för svaren.
 
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?

Jag har Taylormade på min K7 o har haft i 2 år snart och det har absolut inte varit några problem alls.
 
Fråga: nån som sitter på färgkoden till den vita färgen på 08:ans vita färgsättning/"kåpset"? alltså tankens färg, måste lacka ensitscutsen jag har (fel nyans). Jag var förbi lokala lackfirman i Örebro men där blev man inte så hjälpt, har inte möjlighet att åka förbi fler firmor för tillfället då jag är i Norge och har tråkigt, C-barks åker ja inte till av ren princip. Bilder på vita färgsättningen finns om ni tittar in i mitt garage.
 
Fråga: nån som sitter på färgkoden till den vita färgen på 08:ans vita färgsättning/"kåpset"?

Här är de färgkartor för Suzuki som jag hittat, kolla om du hittar din där.

/Stefan
 

Bifogat

  • Suzukifärger1.jpg
    Suzukifärger1.jpg
    121.6 KB · Visningar: 62
  • Suzukifärger2.jpg
    Suzukifärger2.jpg
    122.9 KB · Visningar: 62
44955_IMG_0600[1]
44955_IMG_0599[1]

Hej!
Har ett Yoshimura singel Slip-on till en Suzuki GSXR 1000 k7 - k8 medkatt-ersättare i nyskick, har kvitto på 12.000. Säljer det för 4500:- :yoparty
 
Last edited:
vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar

Se till att få hojen inställd efter dig, din vikt och din körstil, så löser det sig nog. Min hoj är lite hårt inställd för gata, studsar och har sig, men helt jävla ljuvlig på bana när man ligger på lite. Fjädringsproblematiken som en del snackar om känns som att det är just det, snack. Det mesta går att ställa in och korrigera om man inte är på typ tävlingsnivå.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top