GSX-R 1000 K7-tråden

.....................................................................

Idag var jag och handlade mig en K7 1000.
Blev en svart/koppar färgad historia.
Åkte igenom ett jävla regnväder på hemvägen men trots det
kunde man le lite bakom visiret...:)
Men sen klarna det upp och man fick gasat lite..
Mycket trevlig hoj och relativt bekväm tycker jag...
Hoppas på bra väder imorgon så att man kan hojen till jobbet!
:banana

Har ju en samma lika jaa:tummenupp
Grattis till ett Kanon åk....
 
känns jazzig i högfartskurvor

är lite konfunderad då jag tycker att hojen inte uppför sig som den borde. I högfartskurvor typ +200 känns det som hojen jazzar fram lite genom kurvan, undrar om nån annan upplever samma sak och om det finns nåt botemedel för det. Har rätt däckstryck men dock har jag ett 180/55 bakdäck men det brukar ju inte ha nån betydelse
 
07:orna hade lite problem med jazziga rumpor. Vissa mer andra mindre. Ska gå att ställa in orginaldämparen men den är petig att få till sägs det...

Vet att mr.h här på forumet hade problem med sin 07:a, så pass att han bytte "ner" sig en årmodell. Kolla med honom, han foskade nog lite i ämnet.

Det man ska tänka på åxå i sammanhanget är att orginalinställningarna är gjorda efter små tokgasande japaner utan vett.
 
bromsar

hej jag undrar om nån har haft problem med,matta bromsar vid bankörning.
har bytt till galfer skivor
galfer bellägg
galfer slangar
motul 600 olja
inget har hjälpt.:confused:
 
hej jag undrar om nån har haft problem med,matta bromsar vid bankörning.
har bytt till galfer skivor
galfer bellägg
galfer slangar
motul 600 olja
inget har hjälpt.:confused:

Hur många "kontaktpunkter" (dvs mellan mittdelen och den flytande skivan) har galferskivorna? har för mig att sukiaki gjorde om skivorna (fler kontaktpunkter) på K7an just för att få bättre värmeavledning, kanske kan vara en orsak om det är mindre på galferskivorna.
 
hej jag undrar om nån har haft problem med,matta bromsar vid bankörning.
har bytt till galfer skivor
galfer bellägg
galfer slangar
motul 600 olja
inget har hjälpt.:confused:

Tjenare Lasse!

Bytte till allt som du har gjort nu förutom skivorna förra säsongen o det hjälpte inte mig heller, så det blev en ISR pump :yoparty Löste problemet direkt :D
 
Var väl Gulleplutt som testade allehanda varianter, och kom fram till at det som gjorde störst skillnad var när han satte på EBC Extreme pro klossar. Jag bytte till en Brembo-pump, vilket jag inte tyckte gav mycket bättre bett, men bättre kontroll. Se till så alla kolvarna rör sig lätt och prova EBC.
 
Var väl Gulleplutt som testade allehanda varianter, och kom fram till at det som gjorde störst skillnad var när han satte på EBC Extreme pro klossar. Jag bytte till en Brembo-pump, vilket jag inte tyckte gav mycket bättre bett, men bättre kontroll. Se till så alla kolvarna rör sig lätt och prova EBC.

ok tack:)
 
liten fråga: vad visar dom tre "ringarna" i displayen när man väljer visningslägen i displayen? Kan för allt i världen inte komma på vad dessa kan indikera. / Hultqvist från brorsans sh-inlogg
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top