MC-förare smet från olycka (9 Juli, trädgårdsgatan)

Någon som sett/vet något så upp med det. För mig är det OK att dra om jag kört för fort eller varit vårdslös, vilket kan ha en jäkligt vid betydelse enligt farbror, men fan inte dra om jag varit vbållande till olycka, de é fan spöstraff....

Det finns ju en chans att det rör sig om någon ljusskygg individ på stulen alternativt oförsäkrad eller avställd motorcykel.

Hoppas han anmäler sig själv eller blir rapporterad. Visste jag vem det rörde sig om hade jag rapporterat honom polisen i det här fallet. Fegt att dra om man blir inblandad i en olycka avsett hur det ligger till.

Vad jag hört från en arbetskollega som såg händelsen så var det inte motorcykelns fel utan bilens fel..

Bilen såg den första hojen men inte den andra.. Nån vansinneskörning handlade det tydligen inte om heller..

Last edited:
Vad jag hört från en arbetskollega som såg händelsen så var det inte motorcykelns fel utan bilens fel..
Bilen såg den första hojen men inte den andra.. Nån vansinneskörning handlade det tydligen inte om heller..

Varför i tusan skulle man köra ifrån en olycksplats, oavsett hur det gick till? Dessutom om det är "den andres" fel??
Inget körkort? Påverkad? Stulen hoj? Oförsäkrad? ....eller bara, "äsch det gör inget att klanten körde ut framför mig"?:rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back