Guldflammande kåpor stulna!!!!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
:mad:Idag upptäckte jag att någon/några stulit halva sambons hoj. Alla stora kåpor samt instrumenten är borta.
De är lackade i guliga flammor. Är till en kawa zx10r-08.
Om ni ser/hör nåt om att det finns till salu ring mig! 070-984 1925

Såg även nu att de stulit min Öhlinsdämpare :mad:
 
Last edited:
Hu har de lyckats stjäla Öhlinsdämparen? Det är ju en rätt stor affär att demontera en sån?
 
Sitter vid tanken på kawa så e typ bara 2 skruvar.. tar inte många sek..

Surt är det alla fall att bli av med grejer..

Surt är det... BIGTIME !

Du kanske kan kliva in i ett garage och plocka loss en Öhlindämpare på några sekunder.. jag tvivlar på att jag skulle kunna det..

Skulle däremot vara intressant att veta hur den här typen stölder går till.. det är ju inte bara att kliva in med en skiftnyckel som dirakt lossar alla skruvar och muttrar.. vissa prylar kräver troligen en del kunskap och möjligen specialverktyg för att få loss snabbt.
 
Surt är det... BIGTIME !

Du kanske kan kliva in i ett garage och plocka loss en Öhlindämpare på några sekunder.. jag tvivlar på att jag skulle kunna det..

Skulle däremot vara intressant att veta hur den här typen stölder går till.. det är ju inte bara att kliva in med en skiftnyckel som dirakt lossar alla skruvar och muttrar.. vissa prylar kräver troligen en del kunskap och möjligen specialverktyg för att få loss snabbt.

här behövs i princip bara insexnycklar för att få loss allt. och de kan ju jobba i princip ostört i ett ganska litet garage mitt i natten. men de har blivit störda för de har skruvat loss allt men inte fått med sig tanken tex. nu har det även framkommit att de har slått av hela tändningslåset och jackat ramen. :gråta den kommer kanske aldrig rulla igen
 
här behövs i princip bara insexnycklar för att få loss allt. och de kan ju jobba i princip ostört i ett ganska litet garage mitt i natten. men de har blivit störda för de har skruvat loss allt men inte fått med sig tanken tex. nu har det även framkommit att de har slått av hela tändningslåset och jackat ramen. :gråta den kommer kanske aldrig rulla igen

Jackat ramen? Vad innebär det? :confused:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top