Imponerade grabb på Anderstorp.

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Hej,kommer just från 2 bandagar på Anderstorp med Team Cavalli
med Freddy Papunen i spetsen.Jag körde i långsammaste gruppen som inte var långsam alls(Många nya sporthojar med slicks).
Till saken:på detta event så var där en liten kille(nio år gammal )som körde en ny Kawa Z250(33häst).Han körde som en gud och brände om alla i gruppen utom Freddy,låg bakom honom på rakan och han gjorde då 150-155,men,det gick nästan lika fort i kurvorna.
Grabbar med värsta racingställen och slickshojar började nästan gråta.
Vet ej grabbens namn men han är sponsrad av team Cavalli.
Alltså 140cm.lång och tung som en tankväska,imponerande. :)

lättare,mindre och vågar i princip allt är nog dom avgörande faktorerna,
fast han har nog tränat rätt hårt :)

Anderstorp

Tack för dom orden:)
Ligger mycket träning bakom körningen å andra sidan var det andra gången på nya Kawaskin 250cc. Vi kanske syns på fler bandagar med Team CaWalli. Följ gärna bloggarna på bike.se, alltid kul med kommentarer.

Kanoners Jesper! Imponerande!

Några tider att dela med sig av så man får veta hur stor pajas man själv är på Anderstorp?

Tider

Kanoners Jesper! Imponerande!

Några tider att dela med sig av så man får veta hur stor pajas man själv är på Anderstorp?

Tack.
Vill allt annat än att få någon att känna sig som en pajas:confused: stor skillnad att köra på gata och bana. :)
Första gången utan däcksvärmare med 250cc på storbana och körde på 2.01. (Fick hojen ca en vecka innan) Tror att banrekordet för den klassen som har åldern och tävlar ligger på 2.0 men vet inte säkert.

Mycket imponerande! Bara 9 år sa du? Ojojoj... :)

10 år :tummenupp Skit kul med Roadracing. Tränar med 250cc och fösöker köra/tävla så mycket som möjligt med Honda NSF 100cc, Svenska Honda Cupen, Danska mästerskapet (när det inte krockar) och laddar inför EM och VM.

Jesper Pellijeff

Last edited:
Vet inget om tiderna m.m. men alltid skoj med talangfulla ynglingar. Lycka till och hoppas du kan jobba dig uppåt så vi får se en svensk i högre serier i framtiden!

Dig ska jag allt följa.
Du kanske blir min idol framöver:)
Kör du dessutom redan som en gud så kommer du säkert att gå långt.
Jättekul att läsa om dig.
Hoppas på att kunna få se dig live någon gång.

Lycka till!:tummenupp

// Mimmi

Snälla vitsord.

Dig ska jag allt följa.
Du kanske blir min idol framöver:)
Kör du dessutom redan som en gud så kommer du säkert att gå långt.
Jättekul att läsa om dig.
Hoppas på att kunna få se dig live någon gång.

Lycka till!:tummenupp

// Mimmi

Hej. Det hoppas jag på, tack. Följ gärna mina bloggar på bike.se och kommentera gärna (få som tycker till) Hamnar vi på samma bana nån gång fram över så leta upp mig :)
Hoppas vi ses, vore kul!

Tack, Jesper Pellijeff

Vet inget om tiderna m.m. men alltid skoj med talangfulla ynglingar. Lycka till och hoppas du kan jobba dig uppåt så vi får se en svensk i högre serier i framtiden!

Hej. Tack, jag hoppas att träningen ska ge resultat även i framtiden och som jag brukar säga: Jag lever mitt liv, jag lever min dröm:).

Last edited:
Det var nog dig jag såg på Tuvängen i måndags då då mina tjejer fick prova nsf100. Shit är det sådär depåkurvan skall tas, vet iaf att min r1:a skulle ligga skrotad i staketet om jag försökte hålla det tempot :-) Fishtail in i kurvan, sedan direkt på gas och stabilt spår genom kurvan och ut på rakan...varv efter varv. Såg grymt kul ut också.

Det var nog dig jag såg på Tuvängen i måndags då då mina tjejer fick prova nsf100. Shit är det sådär depåkurvan skall tas, vet iaf att min r1:a skulle ligga skrotad i staketet om jag försökte hålla det tempot :-) Fishtail in i kurvan, sedan direkt på gas och stabilt spår genom kurvan och ut på rakan...varv efter varv. Såg grymt kul ut också.

Tja. Vi sågs tyvärr inte i måndags, då hade jag förhoppningsvis hälsat på er och gett tjejerna tips :yoparty. Hoppas att de hade kul och att provkörningen gick bra?!
Ni igenkänner tecknar mig på stilen och på hojen står det Bike Next Generation, Gulf, Roffes bilbärgning mfl som är mina sponsorer. :tummenupp Hoppas vi ses där eller någon annanstans någon gång.
Hälsningar Jesper Pellijeff team CaWalli

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back