Ladda iphone och scala rider på mcn?

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Som rubriken lyder: Någon som har koll på hur jag kan lösa detta?
Scala ridern är G4, som har mini-usb som laddare.

Sticker på semester på fredag och är i behov av tips=)

Tacksam för hjälp!

Koppla in ett cigarettändarurtag (t.ex. clashohlsson) i kuts eller under sadeln. Tar du ström direkt från batteriet så är en säkring bra. Skaffa sen en usbladdare och ladda på...

Först monterar du en sån här: http://www.biltema.se/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Cigarettandaruttag/
Sen använder du bara en sån här för att ladda allt som har usb-laddare: http://www.biltema.se/Kontor---Tekn...gat-och-Laddare/USB-adapter-for-mobiltelefon/
Summa: 80kr + lite kabel och en säkringshållare :tummenupp

Jag har gjort liknande men skippat cigguttaget och bara dragit kabel innifrån 12v-usb-adaptern till batteriet, på kabeln sitter även en strömbrytare samt säkring. Fungerar perfekt att ladda mobil, mp3 och driva bärbara dvd:n. Glöm inte att placera den vattenskyddat och ta med extra säkringar (tex fasttejpade på adaptern).

Jo! Kolla så adaptern har tillräckligt med kräm (och kanske även 2 usb-uttag) för att driva dina apparater med, vissa har 500 mAh (0,5Ah) men den länkad på biltema har 1 Ampere (rekomenderas).

Jag har gjort liknande men skippat cigguttaget och bara dragit kabel innifrån 12v-usb-adaptern till batteriet, på kabeln sitter även en strömbrytare samt säkring. Fungerar perfekt att ladda mobil, mp3 och driva bärbara dvd:n. Glöm inte att placera den vattenskyddat och ta med extra säkringar (tex fasttejpade på adaptern).

Jo! Kolla så adaptern har tillräckligt med kräm (och kanske även 2 usb-uttag) för att driva dina apparater med, vissa har 500 mAh (0,5Ah) men den länkad på biltema har 1 Ampere (rekomenderas).
Jo, fast jag har lite allt möjligt som behöver cigg-uttag, sen gillar jag det där med inbyggt lock också :tummenupp Dessutom har jag byggt en adapter så att jag kan ladda hojen direkt in i cigg-uttaget med min CTek, och det gillar nog inte usb-laddarn ;)

*/ ?>
Back