Förgasare z1000 J 81 renovering..

Öh... Plocka isär och rengör? Gärna med ammoniak.

Men hur vet du att det är ett förgasarfel? Går hojen klockrent och helt plötsligt slår ett eller flera tändstift igen? Berätta gärna mera så ska du se att det ramlar in kloka svar.

Öh... Plocka isär och rengör? Gärna med ammoniak.

Men hur vet du att det är ett förgasarfel? Går hojen klockrent och helt plötsligt slår ett eller flera tändstift igen? Berätta gärna mera så ska du se att det ramlar in kloka svar.

Satte i nya stift och då går den på alla fyra klockrent.. (haft inne cylinder och bytt kolvar ventilfäste etc etc.. ) när den sedan stått så och startas igen så går den på 2-3 cylindrar olika cylindrar som lägger av när jag tar bort stiften så är de lite blöta och svarta.. värmer jag sedan dem med gasolbrännare ( rengör ) så går den på alla fyra igen.. jag misstänker att det är något flottör / nålproblem (slitna..) ? plockat isår och satt ihop förgasarna och hittar inga fel .. / m

Ok, så den surar igen när du startar den efter den har stått. Nålventil eller läckande flottör ligger högt i kurs. Men det är lite märkligt att det är olika stift varje gång... Vilken som helst av alla 4, eller 1-4 eller 2-3?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard