Nu är jag också en MC-ägare!

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
Hej allihop!

Nu har jag efter mycket om och men äntligen fått hem min allra första hoj. Det känns otroligt bra och det känns verkligen som jag gjorde rätt val när jag bestämde mig för att köra på, varför skulle jag inte unna mig något för min egen skull för omväxling!?

Jag har tyvärr inget körkort för MC än men jag håller på och har det förhoppningsvis i handen inom en snar framtid.
Har inte kört något i princip alls innan så det här är alldeles nytt för mig. Jag behöver alla råd och tips jag kan få :)
Får erkänna att än så länge så är jag helt vilsen och kan inte mycket alls. Det kommer väl med tiden..

Körde för första gången i mitt liv idag, efter vi kommit hem med hojen tog jag några varv på skolans parkering. Längtar tills handledartillståndet kommer så jag kan få köra påriktigt ;)

Jaa, det blev en Yamaha YZF 600R :)

/ Zitronis

grattis till hojen :tummenupp
träna mycke bromsa hårt men inte låsa hjulen och titta upp me huveret
för då får du bättre balans lycka till och kör lungt

Härligt! Är säker på att du kommer vara jävligt nöjd över det beslutet att ta mckort.

Lycka till med kortet!

Lycka till med kortet! Förök hitta en bra körskola så går det som en dans.

Dunderkissen är ingen dålig hoj, den kan du lära dig köra på innan ser ljuset och köper italienskt! ;)

Jag hade också en åskkisse som första hoj, riktigt trevlig och lättkörd hoj. Bra bromsar!

Last edited:
Thundercat var min första "sporthoj" oxå :) kanon hoj att börja med, och VÄLDIGT bra försäkring!!

välkommen!

Leta upp någon snäll prick som vill ta med dig ut på tur och övningsköra några dagar, så får du garanterat bra övning :)

och lycka till!

Vad glad jag blir att det verkar vara en bra hoj.. Jag kan ju som sagt inte ett skit för tillfället så det känns skönt att höra att jag inte köpt grisen i säcken. Han som ska övningsköra med mig var hit och kikade på den igår och han blev stort imponerad, tyckte den var i väldigt bra skick och att den lät mycket bra i motorn, då blir man glaaaad =)

Grattis :-)
Det blir nog inga problem att få kortet.... Öva mycket på den långsamma delen!!!

Ställ upp lite petflaskor och kör sicksack mellan dom

Grattis :-)
Det blir nog inga problem att få kortet.... Öva mycket på den långsamma delen!!!

Ställ upp lite petflaskor och kör sicksack mellan dom

Det där har jag funderat lite på, hur långt ska det vara mellan flaskorna osv? För att öva in rätt liksom :)

SMC kurs på Molanda i Järpen 2-4 Juli, skaffa en handledare o följ med. :tummenupp

Bra val, jag köpte oxå en Thundercat som första hoj och jag har den kvar fortfarande :tummenupp

Väldigt nöjd med min, funkar fint både på bana o gata

Lycka till med kortet o kör försiktigt :)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back