Går på 3 på lågfart

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Hej,

Symptom:
- hackar o studsar på lågfart ibland går den bara på 3 till jag gasar upp den, då går den på alla 4, och riktigt bra :-)
- Avgassmällar vid avslag
- Avgaserna luktar soppa
- blöddrar ibland när jag drar ur den på 1an

Gjort:
- Nya kammar och vippor, allt justerat enligt bok
- Rengjorda förgasare
- Satt dit originalluftburk, tidigare ett filter per gasare
- Bytt tändkablar

Jag orkade inte göra mer idag, men har en tanke på att jag har misslyckats med en tändkabel kanske...

Förslag...?

Dåligt bestyckad förgasare eller rent av skit i förgasarna kolla tändstift först i fall att..

Om den gick bra tidigare, så bör man kolla på din "detta har jag gjort lista"

Har du justerat något på förgasarna efter att monterat en riktig luftburk?

Satt dit originalluftburk, tidigare ett filter per gasare!!.
enligt mig är ju felet ganska uppenbart när man läser detta (vågar inte lova nogot) men ett filter per gasare är ju = förmodligen körd i bänk och förgasarna justerade efter nya optimerade luftflödet vilket innebär att det blir rena rama luftstrypningen när du sätter dit originalluftburken vilket i sin tur leder till på tok för mkt soppa pröva med att sätta tillbax 1 filter per förgasare alternatift öppna förgasarna och kolla om det är orginal munstycken i mvh

När böt du stift senast? Blev fuggarna helt rena?

bytte stift samtidigt som gasarna blev rengjorda
Man kan ju aldrig svära på att inte sitter nytt skit i nåt munstycke, men rena var de..

Dåligt bestyckad förgasare eller rent av skit i förgasarna kolla tändstift först i fall att..

Den gick lite magert innan, vita tändstift. Min plan var att om jag kväver den med originalburk men ett öppet filter, PiperCross, så skulle det bli bättre

Har du synkat förgasarna?

synkade efter regöringen

Om den gick bra tidigare, så bör man kolla på din "detta har jag gjort lista"

Har du justerat något på förgasarna efter att monterat en riktig luftburk?

Nej ingen justering på gasarna, sitter dynojet stage 3 på

Satt dit originalluftburk, tidigare ett filter per gasare!!.
enligt mig är ju felet ganska uppenbart när man läser detta (vågar inte lova nogot) men ett filter per gasare är ju = förmodligen körd i bänk och förgasarna justerade efter nya optimerade luftflödet vilket innebär att det blir rena rama luftstrypningen när du sätter dit originalluftburken vilket i sin tur leder till på tok för mkt soppa pröva med att sätta tillbax 1 filter per förgasare alternatift öppna förgasarna och kolla om det är orginal munstycken i mvh

Japp det var meningen att strypa till den, den gick illa på lågvarv tidigare också. Kan det vara dynojet junket som är slut?

Last edited:
- Avgassmällar vid avslag
- Avgaserna luktar soppa
- blöddrar ibland när jag drar ur den på 1an
det låter ju som för mkt sås det kan ju va så att den gick lite snålt förut och lite för fett me orginalburken jag hölt på som fan upp me nålarna ner med dom bytte munstycken å skit innan ja hittade bra blandning på min

Nej, tyvärr inte kvar, jag får väl plocka isär eländet igen och se hur det ser ut.

Ingen som tror på tändkabeln..?

Har du servicemanualen (har mätvärden för resistansen) så kan man ju mäta tändspole och tändkabel. Det ska vara lite olika resistans beroende på vilket stift det är. Jag tror jag har 3,5Kohm på 1&3 och 10kohm på 2+4. Felar det så får man hoppas att man inte har vulkade kablar i tändspolen, då blir det dyyyrrrt...:gnissla

Har du servicemanualen (har mätvärden för resistansen) så kan man ju mäta tändspole och tändkabel. Det ska vara lite olika resistans beroende på vilket stift det är. Jag tror jag har 3,5Kohm på 1&3 och 10kohm på 2+4. Felar det så får man hoppas att man inte har vulkade kablar i tändspolen, då blir det dyyyrrrt...:gnissla

Det är inte vulkade kablar...

Lämnar in den på bänkning imorrn

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard