SMC Bkk Molanda Järpen/Åre

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Hej nu är det snart bara 2 veckor kvar till vi kör 3-dagars kurs på Sveriges nyaste bana!!:yoparty
Banan heter Molanda och ligger vid Järpen ca 1 mil sydost om Åre.
Boendet vi har är på hotell i Åre med spa avdelning mm.:tummenupp

Det finns gott om platser kvar på kursen så gå in och anmäl er genast!!
Gå in på svmc.se och klicka på scool osv...
Typ här: https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=bkk&courseId=196&apply=true

TL Per

Last edited:
Hej igen!

Det finns gott om platser på kursen fortfarande!!!
Nu kan man anmäla sig utan boende om man vill kapa några kronor:tummenupp
Sen så går det även att anmäla sig till enstaka dagar!!!

Blir det så att vi inte fyller denna kurs till ca hälften, så blir det tyvärr ingen fortsättning nästa år:confused:

Mvh Per

Haallllååå ellleer??

Gå in och anmäl er till denna kurs nu! Gott om plats i 3 härliga dagar!!

Du kan nu också boka enstaka dagar och även utan boende om du vill det!?

Mvh Per

Jag måste lobba för den här banan, den är nybyggd med väldigt fin asfalt.
Sen ligger den i Jämtland, vem skulle inte vilja komma hit? ;)

[YOUTUBE-ID]YcbfzN_ktWE[/YOUTUBE-ID]

Jasså, det fanns redan en tråd... Jag startade ju en igår om detta :p
Jaja, denna duger väl lika bra den ;)
Ringde precis till hotellet och kollade så det gick bra att boka om mig till ett dubbelrum efter ni har bokat rumen och betala mellanskillnaden. Tänkte ju ta med mig min sambo och ha lite minisemester med henne där uppe :).
Jag och sambon släntrar väl in på hotellet vid 23-tiden på torsdag kväll skulle jag tro.

Är det någon ifrån Stockholmstrakten alternativt söderifrån som passerar Stockholm som har bil/släp med plats för en street i kan jag tänkas vara intresserad av att åka upp då jag ändå har ofrivillig semester då.

PMa om du funderat på att åka upp även om du inte har bil. Kanske kan vi hyra en skåpbil o dela eller nåt.

Shit vad jag vill testa Molanda! Skulle "huskut" gärna även åka på årsmötet. Söstra mi bor ju i tall-riket så jag kunde ju hotella hos henne. Två myggjävlar i en smäll liksom. :)
Jag bor ju också i Sverige och kommer behöva funta på hur man ska ta sig upp med hoj och allt som kommer med. Säger till här på tråden i så fall så vi kan va några som samåker om fler är sugna.

Kolla! Nu kan ni sällskapa om uppfärden! :tummenupp
Välkomna!
Är det någon ifrån Stockholmstrakten alternativt söderifrån som passerar Stockholm som har bil/släp med plats för en street i kan jag tänkas vara intresserad av att åka upp då jag ändå har ofrivillig semester då.

PMa om du funderat på att åka upp även om du inte har bil. Kanske kan vi hyra en skåpbil o dela eller nåt.

Shit vad jag vill testa Molanda! Skulle "huskut" gärna även åka på årsmötet. Söstra mi bor ju i tall-riket så jag kunde ju hotella hos henne. Två myggjävlar i en smäll liksom. :)
Jag bor ju också i Sverige och kommer behöva funta på hur man ska ta sig upp med hoj och allt som kommer med. Säger till här på tråden i så fall så vi kan va några som samåker om fler är sugna.

Lösa världsfreden nästa?

Lösa världsfreden nästa?

Ja, Highfidelity verkar ju vara problemlösare, tror han fixar det med lite betänketid.
Är inte du ute i garaget förresten? ;). Jag ska nog ut och justera spelet på gasrullen, tyckte det hade sträckt sig lite väl mycket när vi var på bergringen.

Ja, Highfidelity verkar ju vara problemlösare, tror han fixar det med lite betänketid.
Är inte du ute i garaget förresten? ;). Jag ska nog ut och justera spelet på gasrullen, tyckte det hade sträckt sig lite väl mycket när vi var på bergringen.
Jag tänkte ev beställa däck så jag har det oxå när jag ändå har ner framhjulet.
Annars vet jag inte om det är lönto byta..... :rolleyes:

Jag tänkte ev beställa däck så jag har det oxå när jag ändå har ner framhjulet.
Annars vet jag inte om det är lönto byta..... :rolleyes:

Det är ju ett par kurvor du har framdäcket i backen så det är nog lika bra... Glöm inte att gå på däckkrängarkursk (:näsblod) också ;)

Jag måste lobba för den här banan, den är nybyggd med väldigt fin asfalt.
Sen ligger den i Jämtland, vem skulle inte vilja komma hit? ;)

[YOUTUBE-ID]YcbfzN_ktWE[/YOUTUBE-ID]

Härligt med lite lektyr inför kurshelgen snart!:tummenupp

Dock kommer vi att köra banan åt andra hållet (eller åt bägge rättare sagt)

TL Per

Vi har några instruktörer som kör från Sthlms trakten!

Jag ska kolla upp med dom!

Per

Last edited:
Härligt med lite lektyr inför kurshelgen snart!:tummenupp

Dock kommer vi att köra banan åt andra hållet (eller åt bägge rättare sagt)

TL Per

Vi har några instruktörer som kör från Sthlms trakten!

Jag ska kolla upp med dom!

Per
Ja, jag var lite skeptisk till det ifjol när jag hörde det. just på grund av att det inte är några avåkningszoner. Men första gången vi var dit och diskuterade hyra av banan med kall så provkörde vi båda hållen.
"Andra" hållet om du säger är klart roligare, den sista kurvan som öppnar sig ut mot rakan... Mumma.

Nu ska vi bara se till så det blir bra väder oxå. :yoparty

kalas att de är fler än lappen å ja som kommer kvällen innan då¨finns de någon att snacka hoj med =) ser fram emot detta =)

kalas att de är fler än lappen å ja som kommer kvällen innan då¨finns de någon att snacka hoj med =) ser fram emot detta =)

Om nu någon missat detta med "helpension" så innebär det att ni har en kvällsmacka som väntar på er när ni kommer till hotellet på torsdag kväll!
Sedan bjuds det på finaste supèn övriga kvällar efter avslutad körning och badande!!:yoparty
Som vanligt så är det frukost på morgonen på hotellet. Och därefter fika för o eftermiddag samt lunch på banan:)

TL Per

Om man kanske skulle ha kört en dag iaf.
Har dock inte hojjen lätt gripbar den helgen. Står i Sveg då.
Scheisse.

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back