Synka förgasare

Maxpayne

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
1982, Honda CX 500 EU Sport
Någon i Göteborg som kan synka en Hoda cb 900 1983?. Någon här kanske som kan göra det för en slant? Skicka gärna pm!

ett vacuumkit kostar 1500:- jag har ett men var längesedan jag användet det då jag inte haft förgasare på länge. Har man förgasare tycker JAG att man skall ha ett sådant kit då det är i mitt tycke behövs göras en gång om året. Personligen rekomederar jag att man gör det efter en månads körning på säsongen. Det är min erfarenhet och rekomendation.

Synkningen i sig är lätt om man har tålamod. kan bli lite skruvande fram och tillbaka på förgasarna eller länkaget.

ett vacuumkit kostar 1500:- jag har ett men var längesedan jag användet det då jag inte haft förgasare på länge. Har man förgasare tycker JAG att man skall ha ett sådant kit då det är i mitt tycke behövs göras en gång om året. Personligen rekomederar jag att man gör det efter en månads körning på säsongen. Det är min erfarenhet och rekomendation.

Synkningen i sig är lätt om man har tålamod. kan bli lite skruvande fram och tillbaka på förgasarna eller länkaget.

Nån som vet var dom säljer vettiga synkklockor till vettigt pris?

Alla ni som sysslar med synkning, har ni inte läst hur man bygger egen synkanordning? Behövs ju bara en del bensintålig slang, olja eller annan lite trögflytande vätska, planka och lite kunnande.

Såg en tråd för ett tag sen, intressant och väldigt lättförstådd. Sök och du skall finna :)

Alla ni som sysslar med synkning, har ni inte läst hur man bygger egen synkanordning? Behövs ju bara en del bensintålig slang, olja eller annan lite trögflytande vätska, planka och lite kunnande.

Såg en tråd för ett tag sen, intressant och väldigt lättförstådd. Sök och du skall finna :)

Du har rätt lätt och bygga fast man behöver ju koppla den till förgsare för att börja synka och här behöver man speciella gummi pluggar, vart hittar man de?

Som någon ovan nämnde. "Morgan Carbtune Pro" Köpte en sådan för några veckor sedan. Ca 700kr inkl frakt .. funkar hur bra som helst. Sen så kan du "synka" själv flera gånger per år om så behövs. :tummenupp

Tänk på att även hojar med sprut på går bättre om man synkar gas spjällen ibland.

Nu har jag bestämmd mig att bygga en förgasare synkare med slangar.
Fast jag behöver fyra nipplar med M5 utvändigt gängade,(som bromslufntingnippel) för att koppla slangarna till förgasare.
Har letat efter såna i internet hittade bara M6 och uppåt, alternativet kan vara ett rör med M5 utvändigt gängad. vet någon här kanske om vart man kan hitta sånna?

Har kollat biltema, järnia, jula, clahsolsson, hornbach och bauhaus.samt det är ingen vvs som kan hjälpa för att det är bara M5 gängad.

Jätte tacksam

Last edited:
Nu har jag estämmd mig att bygga en förgasare synkare med slanar.
Fast jag behöver fyra nipplar med M5 utvändigt gängad,(som bromslufntingnippel) för att koppla slangarna till förgasare.
Har letat efter såna i internet hittade bara M6 och uppåt, alternativet kan vara ett rör med M5 utvändigt gängad. vet någon här kanske om vart man kan hitta sånna?

Har kollat biltema, järnia, jula, clahsolsson, hornbach och bauhaus.samt det är ingen vvs som kan hjälpa för att det är bara M5 gängad.

Jätte tacksam

Hoppla, gå in till din lokala volvo lastbilsverkstad eller scania. Be dem beställa dem fråm sternhammar. Jag köpte mina där, jag vet att de har.

Du borde ju ha Hydroscand i närheten, dom har garanterat, eller kan ta hem.

Va Bra jag bor väldigt nära till de ska kolla imorgon stort tack för info.

Köp ett gäng M5bultar och borra ur?

Idean från början var att spara tid och fixa så enkelt som möjligt. jag tror jag kommer och hitta en sån nippel med M5 gändgad. men tack ändå

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back