Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ett vacuumkit kostar 1500:- jag har ett men var längesedan jag användet det då jag inte haft förgasare på länge. Har man förgasare tycker JAG att man skall ha ett sådant kit då det är i mitt tycke behövs göras en gång om året. Personligen rekomederar jag att man gör det efter en månads körning på säsongen. Det är min erfarenhet och rekomendation.
Synkningen i sig är lätt om man har tålamod. kan bli lite skruvande fram och tillbaka på förgasarna eller länkaget.
Alla ni som sysslar med synkning, har ni inte läst hur man bygger egen synkanordning? Behövs ju bara en del bensintålig slang, olja eller annan lite trögflytande vätska, planka och lite kunnande.
Såg en tråd för ett tag sen, intressant och väldigt lättförstådd. Sök och du skall finna![]()
http://biltema.se/Bil---MC/Verktyg-...instrument-och-Elektronik/Bransletryckmatare/
billigare hittar man inte.![]()
Nu har jag estämmd mig att bygga en förgasare synkare med slanar.
Fast jag behöver fyra nipplar med M5 utvändigt gängad,(som bromslufntingnippel) för att koppla slangarna till förgasare.
Har letat efter såna i internet hittade bara M6 och uppåt, alternativet kan vara ett rör med M5 utvändigt gängad. vet någon här kanske om vart man kan hitta sånna?
Har kollat biltema, järnia, jula, clahsolsson, hornbach och bauhaus.samt det är ingen vvs som kan hjälpa för att det är bara M5 gängad.
Jätte tacksam
Du borde ju ha Hydroscand i närheten, dom har garanterat, eller kan ta hem.
Köp ett gäng M5bultar och borra ur?
Du kan kolla redan idag: http://www.hydroscand.se/web/Produkter_6_1.aspxVa Bra jag bor väldigt nära till de ska kolla imorgon stort tack för info.
Idean från början var att spara tid och fixa så enkelt som möjligt. jag tror jag kommer och hitta en sån nippel med M5 gändgad. men tack ändå
Jag kör med 4 såna, funkar kalas![]()
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |