Exc 125

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Ktm 125 exc-06
Tja jag undrar vad topp hastigheten hos en ktm 125 exc "original" är, och vad man kan få han och gå i med annat rör och drevning och sånt.
Väldigt tacksam för svar:tummenupp

man får inte en exc att göra så mycket mera än 120. luftmotståndet är så högt.

Ostrypt går den nog i ca 150 med annan drevning.

155 kom jag upp i ostrypt, ktm 125 exc 09 sm (sponsrad)
bänkad på 43hp/38whp 169kmh:tummenupp

Ostrypt går den nog i ca 150 med annan drevning.

det är tyvär ganska så o troligt. en ostrypt mito kanske toppar ärliga 160-170. men den är så låg och slimmad. exc'n är hög plus att man sitter upprätt på en sån utan en kåpa man kan krypa under

det är tyvär ganska så o troligt. en ostrypt mito kanske toppar ärliga 160-170. men den är så låg och slimmad. exc'n är hög plus att man sitter upprätt på en sån utan en kåpa man kan krypa under

Min gasgas, som är jämförbar med EXC
Toppade cirkus 120 med på tok för låg drevning så din gissning är åtminstone för låg.

120 toppar ju nästan en strypt DT... Strypt!

Nu testade jag aldrig med högre drevning så jag kan bara basera min gissning på andras rövarhistorier, men mina pengar går till ca 140-150 om man har rätt drevning och slickar styret.

Så otroligt är det ju inte med tanke på att en EXC har väl 5-10 häst mer än en mito också?

Min gasgas, som är jämförbar med EXC
Toppade cirkus 120 med på tok för låg drevning så din gissning är åtminstone för låg.

120 toppar ju nästan en strypt DT... Strypt!

Nu testade jag aldrig med högre drevning så jag kan bara basera min gissning på andras rövarhistorier, men mina pengar går till ca 140-150 om man har rätt drevning och slickar styret.

Så otroligt är det ju inte med tanke på att en EXC har väl 5-10 häst mer än en mito också?

min gasgas (okej har inte vågat maxxa den nu) men jag toppade 115 med 12/38. då slickade jag styret.

jämnför triumph rocket 3 med en r1a.
upp till 100 vinner trajan för att effekten är så hög. men den tar så mycket vind så toppen hamnar runt 200. r1ans slimmade frontkåpa trycker undan luften lättare än vad trajan gör vilket resulterar att den kan börja närma sig 300 strecket.

min gasgas (okej har inte vågat maxxa den nu) men jag toppade 115 med 12/38. då slickade jag styret.

jämnför triumph rocket 3 med en r1a.
upp till 100 vinner trajan för att effekten är så hög. men den tar så mycket vind så toppen hamnar runt 200. r1ans slimmade frontkåpa trycker undan luften lättare än vad trajan gör vilket resulterar att den kan börja närma sig 300 strecket.

Jo jag vet hur det fungerar med luftmotstånd och effekt lilla du ;)

Men 12/38 låter inte som en optimal drevning, har du varvräknare på din hoj?

Jag låg iaf på 12500-13000 rpm i ca 120
Vilket är 2-2,5 k rpm över effekttoppen, alltså finns det en hel del mer att plocka ut med rätt drevning

Och som sagt är 120 vad en DT toppar strypt nästan

När jag testade att toppa exc:en så satt jag rakt upp till ca 125kmh och den accelerade... sen böjde jag mig ner och toppade ca 150kmh

Bänkad 43hp och toppade 169kmh på bänken (orginal) ktm 125 exc 09 (sm)

Fick den av sponsorerna:-p

Jag fick upp min i 151 km/h och böjde mig inte direkt neråt heller. 14/42 med endurodäck.

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”