Hög temperatur ZX12R

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Har en ZX12R från 2001 som gått 1000 mil.
Har 3 stycken slipon till den. Original, Ett Yoshi RS3 Titan och ett Devil.
Den har även en PC3.
Tycker motorn går rätt varmt så fort man varit ute och kört på landsväg och kommer in till stan, och så när man kört i typ 30-40, stannat vid rödljus ett gäng gånger under 10 minuter så går temperaturen upp. Kanske inte ända upp, men fläkten brukar gå på. Är detta normalt, och inget att oroa sig för?
Skall in på 1200 mils service inom en månad gissar jag.

Att fläkten startar vid stadskörning är väll inget onormalt.
Det hände iallafal titt som tätt på alla de hojar som jag haft hittils, och kommer nog hända på dom som komma skall oxå.

// Zejt

Helt normalt, tempnålen lägger sig strax ovanför mitten inne i stan. Inget att oroa sig för.

Helt normalt, tempnålen lägger sig strax ovanför mitten inne i stan. Inget att oroa sig för.

OK, för den ligger 1 pinne under mitten när jag ligger på motorvägen, och en pinne över mitten inne i stan, någon gång har den gått två pinnar över.
Antar att den går rätt varm när det är högsommar. Har dock märkt att den går varmare när jag använder andra slipons än det den är mappad för.

Inget att bekymra sig för.
Min R1:a ligger runt 70 nåt vid motorvägsfarter och 100+ i stan.

OK, för den ligger 1 pinne under mitten när jag ligger på motorvägen, och en pinne över mitten inne i stan, någon gång har den gått två pinnar över.
Antar att den går rätt varm när det är högsommar. Har dock märkt att den går varmare när jag använder andra slipons än det den är mappad för.

Min uppför sig precis likadant, så antingen är båda mongo eller också mår båda hur bra som helst. :tummenupp

Min funkar likadant också.
Inte så konstigt att tempen går upp då du saktar in eftersom det endast är fartvinden( vid behov fläkten) som kyler. Inget att oroa sig för m.a.o.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back