Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Okej felkoden var avgasventilen, MEN TPSen är helt åt helvete. Den står på strecket längst ned hela tiden oavsett varvtal. Så detta skall fixas samt byta filter och tändstift så får vi se om det blir någon skillnad. Har ett helsystem liggande så då skall inte avgasventilen vara något problem längre iaf. :)


stött på ett likande probem som dig lundgren.
jag har monterat helsystem.hängt av vajerna som går från servon för avgasporten. bågen låter som den ska. men EN röd lampa lyser och jag har fått ett FI fel.

jag som trodde att lampan bara gick på olje tryck.
 
stött på ett likande probem som dig lundgren.
jag har monterat helsystem.hängt av vajerna som går från servon för avgasporten. bågen låter som den ska. men EN röd lampa lyser och jag har fått ett FI fel.

jag som trodde att lampan bara gick på olje tryck.
Nej den röda lampan är ju som en varningslampa och är det oljetrycket det är fel på blir det en oljekannesymbol i displayen. Vet inte hur man släcker ner lampan manuellt men en verkstad skall iaf kunna släcka lampan. Det är de andra sakerna som är lite störande.
 
Nej den röda lampan är ju som en varningslampa och är det oljetrycket det är fel på blir det en oljekannesymbol i displayen. Vet inte hur man släcker ner lampan manuellt men en verkstad skall iaf kunna släcka lampan. Det är de andra sakerna som är lite störande.


trodde det med! såg att en av vajarna var trådiga så de kan har kärvat i höljet. där av att lampan har blinkat imellan åt.

lampan släcker jag med en bit eltejp:tummenupp
 
Plockar man bort avgasporten så kommer F1-lampan att lysa.. man måste brygga 2 kablar i nån kabelkontakt som jag inte vet var det är. Var förra ägaren som kopplade bort avgasporten på min knarr, om jag inte minns fel står det någonstans i denna tråden hur man släcker den lampan. Men om någon annan vet hur man gör kanske dom vill skriva upp det på nytt för att göra det enklare för er... Har du fått ihop bajken än Lundgren, hur har det gått?
 
Plockar man bort avgasporten så kommer F1-lampan att lysa.. man måste brygga 2 kablar i nån kabelkontakt som jag inte vet var det är. Var förra ägaren som kopplade bort avgasporten på min knarr, om jag inte minns fel står det någonstans i denna tråden hur man släcker den lampan. Men om någon annan vet hur man gör kanske dom vill skriva upp det på nytt för att göra det enklare för er... Har du fått ihop bajken än Lundgren, hur har det gått?
Yes justerade tps:en och sedan tomgången så att strecken var som de skulle och sedan provade jag en kort sväng. Upplevede inget blödder vid 4,5krpm-5,5krpm och märkte heller inte att den var okänslig vid lite gas men var som sagt bara en kort tur. När det blir bra väder skall jag kolla ordentligt men första intrycket är iaf bra.

Tackar så mycket för hjälpen! :Bugar
 
Hej och hallå alla!

Jag har ett problem med min gsxr 1000 k4, va ute och körde förra veckan och märkte att den inte svarade på gasen som den skulle. Dvs den slirar väldigt mycket på kopplingen då man drar på, har precis haft den inne på service oxå där dom kollat tryckstången? i kopplingen. Är det någon annan som haft likande problem? om ja hur löste ni det?
 
Köpte mig en k3 för ett par månader sen nu .. En riktig jävla best med 174 hästar på bakhjulet. Någon som vet hur formeln lyder för att räkna ut vevaxel hästar .. Asså den siffran som folk vanligen talar om när det snackas hästkrafter ?
 
Hej och hallå alla!

Jag har ett problem med min gsxr 1000 k4, va ute och körde förra veckan och märkte att den inte svarade på gasen som den skulle. Dvs den slirar väldigt mycket på kopplingen då man drar på, har precis haft den inne på service oxå där dom kollat tryckstången? i kopplingen. Är det någon annan som haft likande problem? om ja hur löste ni det?

Fanns problemet före service eftersom dom kollat tryckstången?:confused:
 
Styrdämparen

Läste för ett tag sedan i tråden att man kan fixa till original styrdämpare.
Har inte hojen här för tillfället men ska till den i helgen.
Frågan är: Hur mycket måste man riva av hojen för att komma åt att skruva loss styrdämparen? :va
 
Läste för ett tag sedan i tråden att man kan fixa till original styrdämpare.
Har inte hojen här för tillfället men ska till den i helgen.
Frågan är: Hur mycket måste man riva av hojen för att komma åt att skruva loss styrdämparen? :va

Räcker med att ta bort kåporna så kommer du åt den, en baggis..
 
Fanns problemet före service eftersom dom kollat tryckstången?:confused:

Nja enligt tidigare ägaren så skulle de bli problem om man inte fixade tryckstången, men det visade sig nu att det var lamellerna som va slut, de va 2000 som man hade kunnat lagt på soppa istället :-(
 
FI lampan som blinkar är inget att oroa sig för om man vet att det har med avgasporten att göra. Läste på ett amerikanst forum om en snubbe som gjort ett test med eller utan avgasporten ikopplad eftersom Suzuki hävdar att med den ikopplad ska man få bättre vridmoment på låga varv. Han kunde inte märka av den minsta skillanden med eller utan. Kanske det är mätbart men märker du själv inte av det spelar det egentligen ingen roll om du har den ikopplad. På samma forum fanns en mycket bra besk på hur man kunde släcka ner "felkoden". Var, om jag minns rätt, en kabel man skulle klippa av från org. kontaktstycket under kutsen/sadeln (beroende på vilken väg man lättast kommer åt) och sen isolera den avklippta kabeländen. Vips så slockar FI lampan utan att den stänger av felkodssystemet för övrigt.

En annan sak som jag kan rekomendera. Jag har alltid irriterat mig på att ibland när man kör så har man "ingen aning" om vilken växeln man har i. Speciellt om man drar efter landsvägen och växlar upp. Jag sitter aldrig och räknar växlar (finns det verkligen dom som gör det?). Och ibland inbillar man sig att man inte har 6an i på landsvägen, i med kopplingen och testa. Se på f-n, 6an var i och man gjorde en meningslös manöver :) Nu har jag skaffat mig en extern växelindikator, helt suverän och enkel att montera. 1300kr och max 1h timmes moneteringstid. Den jag köpte har även den där TRE funktionen (om det i praktiken har nån verkan kan jag inte ta verifiera) och kopplas in på hojens org. kontakter. Det enda du behöver göra är at tjuva ström från nånstans där du har tändnyckelstyrning (du vill inte att växelndikatorn ska lysa bär du plockat ur nyckeln ur hojen = strömlös efter ett par veckor).

Jag köpte GI Pro med TRE-funktion från www.bikersneed.se
 
Har också en växelindikator från GI Pro med TRE-funktion. Funkar klockrent. Min display är dock blå och vid kvällskörning kan jag ibland få för mig att jag har helljuset på... :cool:
 
Last edited:
hej alla har precis köpt en -04
helt org..
tänkte kolla med er som vet vad som ska göras typ 3 mod osv om ni drevat ner allt tails m.m
gärna nån bra billig sida på nätet
mvh


ok dags för lite seriös läsning då asg
 
Last edited:
vart har ni försäkrat era hojar å pris?
 
Svarar mest för att hålla liv tråden...:tummenupp
4300:- halvförsäkring/helår -03:rolleyes::rolleyes:
(Länförsäkringar har för övrigt alla försäkringar där)

Bra! Kan va lite dött här emellanåt.. vet inte om det kan bero på att det är en så gedigen och driftsäker hoj att det inte finns så mycket att undra om... :tummenupp

Det var ju billigt på LF.. dom skulle ha fan så mycket mer av mig där, men då har jag inget annat försäkrat där. Det billigaste jag kunde hitta var TryggHansa 12 tuss hel/helår
 
5.400 halv /helår. Folksam. Den tecknades dock förra hösten när Folksam och SMC hade samarbetsavtal. Nu är det borta och motsvarande försäkring kommer att höjas avsevärt när det är dags att förnya. :gnissla
 
Det var ju billigt på LF.. dom skulle ha fan så mycket mer av mig där, men då har jag inget annat försäkrat där. Det billigaste jag kunde hitta var TryggHansa 12 tuss hel/helår

Ringde du LF, eller LF's suzuki-märkesförsäkrings-telefon? För att få den jättebilliga premien får man ringa 0771-666 185. Bered dig på en rejäl självrisk bara. :brinnerup
 
Ringde du LF, eller LF's suzuki-märkesförsäkrings-telefon? För att få den jättebilliga premien får man ringa 0771-666 185. Bered dig på en rejäl självrisk bara. :brinnerup

Vet ej.. har 6000 i självrisk, även om det är dyrt är det väl ganska normalt..?

Alla andra bolag jag ringde till skulle ha allt mellan 20-35 för en helförsäkring, men då var den avställningsbar i dom flesta fallen vilket den inte är på T.H
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top