Gelleråsen 12 Juni

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Nu kommer de efterlängtade hårnålsbilderna. :)
Skicka ett PM eller mail om ni är intresserade av bilder i full upplösning. johan_lepik@hotmail.com

http://picasaweb.google.com/Lepik001/Gellerasen12Juni2010#

gellersen3.jpg


gellersen2.jpg


gellersen.jpg
 
Fett mannen!:tummenupp
Grymt snygga bilder, säg hamnade dina egna ljysta häng på någons bilder också tro? Det var det värda tycker jag:D
 
Bra jobbat

Bra jobbat, fina bilder.:)
 
Tackar tackar! Fick lite instruktörstips och satte mig lite annorlunda i kurvan den dagen. :P Var lite svårare så många bilder blev skit...

Fett mannen!:tummenupp
Grymt snygga bilder, säg hamnade dina egna ljysta häng på någons bilder också tro? Det var det värda tycker jag:D

Hehe, nä. Jag fastnade ingenstans vad jag har sett... Fast jag var med på bild från en dag på sviestad två dagar tidigare så jag är glad ändå. :tummenupp
 
Yep, fin, fina bilder - kul att man är med!

Nästa gång med din D90, tar du det ett steg vidare och testar att panorera =
1. en slutartid på mellan 1/60-del till 1/125-del brukar vara bra,.
2. Stå en bit ifrån på sidan
3. Autofokusen på AF-C = kontinuerlig AF
4. Dynamisk eller en-punkts autofokus
5. När hojen kommer tryck ner avtrykaren halvägs och lås på hojen, följ med - panorera - och smäll av ett gäng bilder medan du panorerar.

Då kommer du få hojen skarp men bakgrunden som vågräta "streck", det signalerar att det är fart i bilden - ännu mer action helt enkelt.

För att höja oddsen så skall du helst köra med stativ.

Måste säga att jag lärde mig en hel del saker den där dagen av instruktörerna.

//Klotgren
 
Yep, fin, fina bilder - kul att man är med!

Nästa gång med din D90, tar du det ett steg vidare och testar att panorera =
1. en slutartid på mellan 1/60-del till 1/125-del brukar vara bra,.
2. Stå en bit ifrån på sidan
3. Autofokusen på AF-C = kontinuerlig AF
4. Dynamisk eller en-punkts autofokus
5. När hojen kommer tryck ner avtrykaren halvägs och lås på hojen, följ med - panorera - och smäll av ett gäng bilder medan du panorerar.

Då kommer du få hojen skarp men bakgrunden som vågräta "streck", det signalerar att det är fart i bilden - ännu mer action helt enkelt.

För att höja oddsen så skall du helst köra med stativ.

Måste säga att jag lärde mig en hel del saker den där dagen av instruktörerna.

//Klotgren

Tackar tackar!
Ska testa det där med autofokusen. Får se hur långt jag klarar att höja slutartiden, den här gången var kameran oftast inställd på 1/160.
Stativet ryms tyvärr inte i min budget, men man får försöka göra det bästa av vad man har. :tummenupp
 
Tackar tackar!

Stativet ryms tyvärr inte i min budget, men man får försöka göra det bästa av vad man har. :tummenupp

Du är ju fortfarande i den åldern att du kan få föräldrarna att köpa stativet, jag menar - det är ju bättre att du främjar ditt fotointresse istället för att hålla på med bus:o):tummenupp
Mitt tips är Manfrotto
 
Ett allternativ

Kör med ett enbent stativ. Klart bra hjälp för att stabilisera upp kameran. Ett enbent stativ med hyfsad kvalité hittar du från ca 495:- och uppåt.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top