Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Hastighetsmätare

Har precis köpt en englandsimporterad bb -99 men skulle vilja byta hastighetsmätaren till en med km/h. Är det någon som vet om det funkar med en digital från en-06:a?:va
 
Köpte en en Blackbird 00:a igår! Grymt att gå från en tung customhoj till den här maskinen, jag log hela vägen hem, trots att jag var stelfrusen när jag väl kom hem... :)
 
Får gratulera, tror inte du ångrar ditt val :banana

Tack & näe, jag tror inte det heller även om körställningen känns ganska 'extrem' just nu, men jag tror det är en vanesak efter att ha gått från den uppräta customstilen. Det känns i både händer, underarmar och höfterna just nu, får väl träna upp mig helt enkelt. :hoppa
 
Framgaffel

Nån som vet om en Fg från en -00 passar på en -97a
Min är skadad
& har hittat en beg -00a i england för bra kurs.
 
Servicebok

Jag fick inga böcker till min men hittade "Owners Manual" och "Honda Service Manual " på nätet... vad jag dock inte hittat är en servicebok så man kan kolla serviceintervaller och liknande. Någon som har något tips på det? Min har rullat strax över 4000 mil och är iofs nyservad men det vore ju ändå bra att veta.
 
Nån som är intresserad av ett blått bagster-kit? Jag har gett min dam en mer proper färg nu, så de gamla bagster-grejerna bortskänkes mot någon symbolisk summa.
 
Hej!

Köpte mig en import Blackbird -98 i fredags:)

Upptäckte att jag har ett rasslande ljud från vänster sida när hojen står och går på tomgång på låga varv, men så fort jag trycker in kopplingen så upphör ljudet.
Vad beror detta på och vad är det som är fel??

Amatör på detta med att skruva och felsöka så hjälp/tips motages...innan den lämnas in om det nu inte går att fixa själv dvs

Tacksam för svar!!
 
Hej!

Köpte mig en import Blackbird -98 i fredags:)

Upptäckte att jag har ett rasslande ljud från vänster sida när hojen står och går på tomgång på låga varv, men så fort jag trycker in kopplingen så upphör ljudet.
Vad beror detta på och vad är det som är fel??

Amatör på detta med att skruva och felsöka så hjälp/tips motages...innan den lämnas in om det nu inte går att fixa själv dvs

Tacksam för svar!!

Fått tips på att det är mest troligt kamkjedjesträckaren, är den svår att byta själv eller är det bara att lämna in hojen,kostnad?
 
I går fick man äntligen grensla sin helt egna Blackbird, en Silver/Grå -07a. Sen att det ösregnade halva vägen hem från Stockholm - Göteborg gjorde ingenting :)

Kommer med mina tusen frågor till er BB gubbs snart ;)
 
sida med tillbehör till birden

Undrar om det finns någon bra sida med tillbehör till birden, tänker mig led baklyse med blinkers, undertail o lite smått o gott
 
Har en Blackbird från -98. Undrar var man hittar en sån ruta som är lite högre, nån här som har en kanske?

Undrar även om man kan få tag på vita blinkersglas.

// Patrik
 
Tjenixen BB ägare.

Är ute efter ett något högre kåpglas. Någon som har nå bra tips tro??
 
Har en Blackbird från -98. Undrar var man hittar en sån ruta som är lite högre, nån här som har en kanske?

Tänk om! Jag provade en double bubble och den åkte väldigt snart av igen. Man vill ha den luftkudde som byggs upp. :hojraket

Om du verkligen vill ha en så finns min kvar här och kan fås för en överkomlig peng.

Undrar även om man kan få tag på vita blinkersglas.

// Patrik

Clear alternatives är det som gäller. De enda jag sett som har väldigt klara glas (andra vita är "räfflade" som original-glasen).

Ett problem man får är dock att orangea lampor har en annan sockel än vad som sitter på original. Jag fick fila ner ena piggen på ett par Osram Diadem, men sen blev det kalas. :tummenupp
 
En undran ang hastighetsmätaren på Blackbirden, den digitala då.

Tog hojjen till jobbet i fredags och kunde inte låta bli att sträcka ut den lite på motorvägen dit jag skulle :), GPSen var med. Att en del mätare går fel det vet jag men att denna digitala mätaren skulle visa så mycket fel det trodde jag ju inte. I 100Km/h så visar GPSen 95km/h inga problem med det. Men när man kommer i mer fart, runt 150km/h på mcmätare så kör man i bara 135km/h osv. Är ju rätt bra i och för sig när det gäller Polisens övervakning mm.
Finns det något sätt att kaliberar den till lite mer normala felvisningar tro, några km/h upp eller ner gör inget men att de skall visa 15-20-30-40km/h gillar jag inte.
Kan ju ha GPSen monterad hela tiden men då stämmer ju inte trippmätaren heller till slut.

Någon som har nåt förslag....?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top