beslutsångest..

ludwig-92

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 125 07
tja nu är det så att jag letar efter en mellanklass hoj och jag velar lite mellan en yamaha r6 årsmodell 98-00 nån stanns eller en suzuki gsxr 750 98-00 vilken tycker ni ?

en annan fråga vad kostar det att strypa ?

Köp den du vill ha och varför inte en som redan är strypt.

Tänk på att gsx-r-750 00-03 är en helt annan hoj än 98-99 (SRAD, dvs insprutningen och några mindre uppdateringar undantaget samma hoj som 96-97), 141 hästar istället för 134 och 13 kg lättare.

Är den med i leken skulle jag ta gsxr750-00, annars R6.

Ska du faktiskt köra med strypning i så ta en färdigstrypt R6a, finns minst två på blocket just nu.

ja vet inte blir ja inte av med körkortet om ja kör ostrypt ? har haft lätt mc nu i två år

Nu skriver jag lite sånt man kanske inte ska skriva men va fan :tungan

Jag har haft körkort (lätt mc) sedan jag var 16, ALDRIG blivit stoppad (24 nu, med bilkörkort och förarbevis för lastbil sedan 18), blivit stoppad vid EN kontroll (som jag noterade när jag körde åt andra hållet först, så hade kunnat skippa den).

Så när jag hade mellantung och min första hoj blev stulen så orkade jag helt enkelt inte bry mig om att införskaffa en strypt eller fixa med det själv... lugn pannkaka.
Och även om dom stoppar dig så kommer dom inte plocka isär hojen eller reflektera över att "hmm... går inte den där lite väl bra?"
Mer troligen skulle dom undra varför går din hoj så uselt om dom stoppar dig med en strypt :rofl

Jaja, ut och lev livet med dig! :)

ja vet inte blir ja inte av med körkortet om ja kör ostrypt ? har haft lätt mc nu i två år

Sök i forumet, finns massvis med svar på denhär frågan i tidigare trådar. Men som ett snabbt svar - Ja! Eftersom du har inte behörigheten att köra ostrypt.
Sålänge den är reggad som 25kw är det lugnt, det är inte direkt så att farbror blå kommer studsa upp på din hoj för att provköra och försäkra sig om att den verkligen är strypt.
Är den däremot inte reggad som 25kw vid en kontroll där dom slår upp ditt regnr så kommer du få problem.
Därför ska man alltid strypa först, och sen plockar man bort strypningen om man nu känner för det!
Tilläggas bör att problem även kan uppstå vid en eventuell krasch ifall du med icke behörighet kör ostrypt!

Och angående hojval så säger jag R6 alla dagar i veckan. Och det är eftersom jag tycker att den är mycket skönare att köra helt enkelt.
Men det där är olika för alla, så prova dig fram! Det kanske rent av är en annan hoj och ingen utav dom nämnda som passar dig som handen i handsken. Man vet inte förns man har provat sig fram ordentligt!

Lycka till! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back