KTM 690 Smc 2008

Var sitter dom?

Det sitter en i framkant på motorn och en på vänster sida av motorn.
Kolla manualen, annars kan jag fixa bild senare när jag kommer hem från jobbet...

de små silarna som sitter på oljemuttrarna som du tar bort för att få ur oljan.

:ajjabajja
Det ser inte alls likadant ut på 690:n som på de tidigare LC4:orna.
På 690:n är oil screen:arna separata.

Edit:
Dom ser ut så här iaf:
FL-1711.jpg

Last edited:
Det sitter en i framkant på motorn och en på vänster sida av motorn.
Kolla manualen, annars kan jag fixa bild senare när jag kommer hem från jobbet...

:ajjabajja
Det ser inte alls likadant ut på 690:n som på de tidigare LC4:orna.
På 690:n är oil screen:arna separata.

Edit:
Dom ser ut så här iaf:
FL-1711.jpg

ofaan!!!:eek:

Ny motor du vet :)

Här sitter den ena som sitter på vänster sida av motorn.
Den andra sitter i framkant på motorn.
Bara att skruva loss och blåsa rent :tummenupp

Kass bild, jag vet, men ni fattar nog ändå.

Bifogat

• Capture2.JPG
    Capture2.JPG
    82.5 KB · Visningar: 104
Ny motor du vet :)

Här sitter den ena som sitter på vänster sida av motorn.
Den andra sitter i framkant på motorn.
Bara att skruva loss och blåsa rent :tummenupp

Kass bild, jag vet, men ni fattar nog ändå.

Detta lär nog stämma.

Är det någon som har ställt ventilerna på sin hoj?
Jag har fått för mig att min har börjat skramma lite.

Brukar era dra någon olja?

Bifogat

• IMG_0214.jpg
    IMG_0214.jpg
    156 KB · Visningar: 103
  • IMG_0215.jpg
    IMG_0215.jpg
    156.9 KB · Visningar: 103
Detta lär nog stämma.

Är det någon som har ställt ventilerna på sin hoj?
Jag har fått för mig att min har börjat skramma lite.

Brukar era dra någon olja?

Stämmer bra det :tummenupp

Jag har inte ställt ventilerna på min ännu.
Men vad jag har hört från KTM-mekaniker är att ventilerna blir för tighta på avgassidan runt 1000mil. Så man brukar inte höra att det börjar ticka...

Min hoj drar ingen olja alls, vad jag har märkt iaf.

Stämmer bra det :tummenupp

Jag har inte ställt ventilerna på min ännu.
Men vad jag har hört från KTM-mekaniker är att ventilerna blir för tighta på avgassidan runt 1000mil. Så man brukar inte höra att det börjar ticka...

Min hoj drar ingen olja alls, vad jag har märkt iaf.

Jag fick fylla på säkert 2 dec igår när jag kollade nivån. Hojen har rullat 200 mil sedan service.
Det måste vara så att den spottar ur sig vid bakhjulsåkning.

Jag fick fylla på säkert 2 dec igår när jag kollade nivån. Hojen har rullat 200 mil sedan service.
Det måste vara så att den spottar ur sig vid bakhjulsåkning.

Det är mycket möjligt.
Min går rätt mycket på slangen men jag har inte märkt att nivån sjunker på min dock...

Det är mycket möjligt.
Min går rätt mycket på slangen men jag har inte märkt att nivån sjunker på min dock...

Förhoppningsvis så hällde servicekillarna i lite för lite olja. Det verkar konstigt att oljeringen skulle börja släppa igenom efter knappt 300 mil.
Vet någon om man kan se vevhusventens slang i luftburken? Det skulle vara kul att se om det är där den pissar eller om något annat är vajkalle.

Ny moppe

Jaha, då har även jag kört ner i det ljuva motardträsket och känner ingen anledning och lämna det! Hur kul som helst! :banana
Fick lite pikar o frågor, "skall du verkligen..." osv, men som vanligt gick jag min egna väg. :D

Så fort inkörningen är klar så måste jag montera annan dämpare, tanten hemma tycker den låter som en gräsklippare. :mad:

ktm690.jpg

Fredrik

Jaha, då har även jag kört ner i det ljuva motardträsket och känner ingen anledning och lämna det! Hur kul som helst! :banana
Fick lite pikar o frågor, "skall du verkligen..." osv, men som vanligt gick jag min egna väg. :D

Så fort inkörningen är klar så måste jag montera annan dämpare, tanten hemma tycker den låter som en gräsklippare. :mad:
Fredrik

Välkommen :tummenupp

tomgång

Hur är er tomgång när hojen är kall. Pendlar den mellan 2000 och 2300varv. Är det normalt??

Hur är er tomgång när hojen är kall. Pendlar den mellan 2000 och 2300varv. Är det normalt??

Låt hojen stå på tomgång några minuter (vissa säger fem, andra femton) utan att röra nåt. Den gör då en grundinställning av vissa saker, bl.a tomgång. Borde lösa problemet.

Hallå alla, jag funderar på att sälja plastrakten för en 690 men vilken ska man ha??? SMC eller Duke? Kan man skjutsa på båda? vilka är de stora skillnaderna? Jag vill leka en hel del med bak & framhjulskörningar. För övrigt är det nog asfaltskörning som gäller.

Var är försäkringen billigast och vad ligger den på ca om man är 35 och bor i stockholm.

Allt står säkert i tråden men tiden är knapp så om ni orkar svara så tack!!:Bugar

Last edited:
Försäkring brukar vara smidigt att kika på bilsport och mcs hemsida. Tror det brukar vara ca 7000 per år för kubik över 650 på offroadförsäkring och storstad.

Hallå alla, jag funderar på att sälja plastrakten för en 690 men vilken ska man ha??? SMC eller Duke? Kan man skjutsa på båda? vilka är de stora skillnaderna? Jag vill leka en hel del med bak & framhjulskörningar. För övrigt är det nog asfaltskörning som gäller.

Var är försäkringen billigast och vad ligger den på ca om man är 35 och bor i stockholm.

Allt står säkert i tråden men tiden är knapp så om ni orkar svara så tack!!:Bugar
SMC!!:yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...