KTM 525 som mellanhoj

Jag bor i Västerås.

Jag kör ganska ofta flera gånger i veckan och då är väl 525an inte det starkaste kortet kanske.

Om någon bor nära Västerås och klämmer på en 660/625/640 så skulle jag jätte gärna provköra ( typ åka till Ica lagret och bara köra på rakan så jag får känna på den)

MVH Pontus

Var precis det jag tänkte på. Dock bor jag i Linköping :/
Jag kan iallafall starkt rekommendera en 625 eller en 640. 660 är riktigt brutal men kan va lite grinig på låga varv, sen att den dessutom saknar elstart gör inte saken bättre. Jag har haft en 640 -02 och senare köpte jag en 660 -04 och 660n är vassare. Men så stor skillnad är det ändå inte. 640n gick ruskigt bra och byter du upp dig från en 125a så kommer det bli sjukt stor skillnad kan jag lova :)

Aha synd :( det låter ju bra, jag tror inte det blir någon 525a utan att det lutar åt 625 eller 640 :)

640n är kul som fan den med, betydligt mer hoj än EXC-hojarna.

Allt handlar om att hitta rätt väg för hojen man har...en LC4-kåtte är som klippt och skuren för att jaga sporthojar med på krokiga 70-vägar (att den är perfekt för smc's kartbanekurser är ju bara bonus).

Jag har lyckats ta mig genom en 525:a, en 450 i enduroskogen, och haft superkul på en 640 -05 (smc), 640n är bekymmerslöst ägande..

Racehojar kör man race med, inte gata. :fakta

/J

Haha låter bra Jerry ;) den vägen du visa mig i söndag var underbar !! :D

Vad händer om man blir stannad på en 525a som är ostrypt men strypt på pappret ? Ryker körkortet eller blir det bara böter ?

bra fråga har också tänkt på det, det måste väl bli olovlig körning som blir böter och eventuellt lappen? men det beror väl på vem man frågar

bra fråga har också tänkt på det, det måste väl bli olovlig körning som blir böter och eventuellt lappen? men det beror väl på vem man frågar

Orkar polisen plocka in cykeln på teknisk kontroll så är det av med lappen du får räkna med ffa om du har prövotid...
Där finns givetvis fall av enbart böter då det är en individuell bedömning av länstyrelsen men det är inget man skall räkna med...

Orkar polisen plocka in cykeln på teknisk kontroll så är det av med lappen du får räkna med ffa om du har prövotid...
Där finns givetvis fall av enbart böter då det är en individuell bedömning av länstyrelsen men det är inget man skall räkna med...

något sånt jag hade i tankarna

Vad händer om man blir stannad på en 525a som är ostrypt men strypt på pappret ? Ryker körkortet eller blir det bara böter ?

Den chansen är nog 0,1 procent stor att det skulle inträffa vid varje stopp :)

Jag kör med mellankort, och då kört jag hojar som på pappret är OSTRYPTA, nästan inga kollar på baksidan av kortet och när de gör det så fattar de ändå inte vad mellan betyder osv :)

Lite OT men vad skulle hända ifall jag har tungt kort men kör en 525a ostrypt? Fordonet är ju då felregistrerat så vad skulle hända? Om vi antar att polisen direkt ser att hojjen är ostrypt också.

Bort med trottelstrypning LC4

Ang. trottelstrypning på 640n LC4, Någon som har en lite guide hur man plockar bort denna eller bild på hur den ser ut?

Bökigt?

/D

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back