FI lampan lyser konstant.

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
Hej. Har en VFR 800 -99 som jag tagit bort instrumenteringen på.
Nu har jag fått ett problem när jag kopplat in alla kontrollampor att FI-lampan lyser hela tiden. Vad kan det bero på?

Har alltså en cykeldator och 4 dioder i ett hölje som är inkopplade till
*Neutral
*Helljus
*Oljetryck
*FI

Anledningen är att den gamla mätaren inte passade in nu när jag byggt om hojen. Satt och sökte här men hittade inget. Felkopplat kanske men jag har dubbelkollat ledningarna.

Mvh Mikael

Prova nolla felkodsminnet.. Det finns en korrekt procedur med av/på tändning, bygla kontakten under sitsen etc.
Lättast är dock att koppla loss +polen några minuter.

Funkar inte det så är det helt enkelt något annat. :)

Jag har en 636 kawa som är samma på,... Är det inget att bry sig i?

Jag har en 636 kawa som är samma på,... Är det inget att bry sig i?

hojen går i felsäkert läge, dvs. du får inte full effekt.. det är ju tråkigt.

Prova nolla felkodsminnet.. Det finns en korrekt procedur med av/på tändning, bygla kontakten under sitsen etc.
Lättast är dock att koppla loss +polen några minuter.

Funkar inte det så är det helt enkelt något annat. :)

Ska testa detta idag. Annars kan det va att utetempsensorn är borta och då är det ju ingen panik att fixa det antar jag.

Jo utan tempsensor går sprutet ner i failsafe och ger sunkig gång...

Hmm, har faktiskt inbillat mig att den går lite sämre i vissa lägen...
Trodde bara den sensorn var till för mig att kunna se hur varmt det är ute. Den är alltså till för insprutet?? Mvh Mikael

Hmm, har faktiskt inbillat mig att den går lite sämre i vissa lägen...
Trodde bara den sensorn var till för mig att kunna se hur varmt det är ute. Den är alltså till för insprutet?? Mvh Mikael

Kan vara annorlunda på en VFR men vanligen har man en central tempsensor som ger signal till ECU om yttertemp för att korrigera blandningen...

Jag har satt dit allt igen, men fortfarande samma. The red light still going strong...
Måste ha felkopplat FI-dioden på nåt sätt, kanske inte ska till vanlig jord utan till jord nånstans på mätaren, har elschema hemma men lite svårt att förstå vart jord ska tas ifrån...den går till ett ställe som jag inte kan se vad det är, bara att det finns på instrumentpanelen..:rolleyes:

Jag har satt dit allt igen, men fortfarande samma. The red light still going strong...
Måste ha felkopplat FI-dioden på nåt sätt, kanske inte ska till vanlig jord utan till jord nånstans på mätaren, har elschema hemma men lite svårt att förstå vart jord ska tas ifrån...den går till ett ställe som jag inte kan se vad det är, bara att det finns på instrumentpanelen..:rolleyes:

Den är även beroende av "motstånd", glömt nu hur många ohm det är. Har du ryckt sladdarna till o2 sensorn eller dyl så lyser det friskt. Går att lura genom att sätta dit ett motstånd som kompenserar.

Som Boris skriver, så går den i "stängd loop", vilket du bör undvika.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back