gsxr 750 -90 med vm29ss fuggar

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Vad tror ni om denna kombination? Här läst lite på internet om dessa fuggar och fick uppfattningen att dom var ok, duger dem till den nyare och fram för allt kraftigare motorn? Är det flotören som inte stänger när det rinner soppa ur "bottnet" av förgasarna? Förgasarna kommer från 1985 gsxr 750 motorn.

Du kommer att behöva anpassa insugningsgummina. Org. sitter de CV BST38/40mm föggar på -90 motorn, så VM29:orna kommer att glappa.
Det vill säga att kolla vilka R-toppar där insugsgummin men mindre föggar kan passa på toppar med större föggar org.

Sedan e dom definitift inte optimala till -90motorn eftersom kanalerna i toppen e större än VM-bryggan, men kommer att fungera men de e frågan om de blir sämre toppeffekt än med org. föggarna.

Rekomendation e att kolla efter RS36-38.

Jag har själv testat då jag hade en -91 750.

Du kommer att behöva anpassa insugningsgummina. Org. sitter de CV BST38/40mm föggar på -90 motorn, så VM29:orna kommer att glappa.
Det vill säga att kolla vilka R-toppar där insugsgummin men mindre föggar kan passa på toppar med större föggar org.

Sedan e dom definitift inte optimala till -90motorn eftersom kanalerna i toppen e större än VM-bryggan, men kommer att fungera men de e frågan om de blir sämre toppeffekt än med org. föggarna.

Rekomendation e att kolla efter RS36-38.

Jag har själv testat då jag hade en -91 750.

Insugsgummina kommer från 85ans topp, jag mätte upp dem och kanalerna i toppen och hålena var lika stora. Kanske bäst om jag skruvar loss fuggarna igen och mäter om dem. Har googlat lite och det verkar som om vissa av dessa fuggar var 33or istället för 29or...

Dock så återstår problemet med att det vill läcka soppa ur en liten plugg nere på koppen till en av förgasarna. Det är bara en fugge som det läcker ur, alla har väll skilda system för sig eller kan det vara vilken som helst förgasare som orsakar detta läckage?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back