Kopplingsljud Ducati 900 monster

HAHA men ärligt grabbar! skulle det inte fungera att kasta i nya lameller och ha kvar korgen (den e ju inte sjuukt sliten) värre är det med stålplattorna som e köttiga.. kopplingen fungerar ju klanderfritt
så ett gäng stålplattor?

Jag kan tyvärr inte svara på den frågan eftersom jag får ont i magen av snikrenoveringar.
No offence.

HAHA men ärligt grabbar! skulle det inte fungera att kasta i nya lameller och ha kvar korgen (den e ju inte sjuukt sliten) värre är det med stålplattorna som e köttiga.. kopplingen fungerar ju klanderfritt
så ett gäng stålplattor?

Plocka loss allt och upp med närbild på korgen! :banana

Tror alla håller med sportbike om att det vore schysstast att byta rubb som är slitet, men har fortfarande i bakhuvudet att "varför byta de delar som är lite slitna men funkar"... Men gör som Ljunghusen frågar och släng upp fler bilder; kul att kolla!

Hade de handlat om en tusenlapp hade de ju inte varit nåt snack, men de brukar kosta minst 3000-4000 till japsehojar, till ducce landar de säkert över 5
Men går ju inte riktigt att avgöra på den bilden

Jag försöker få upp filmklipp med det går åt h%&#"te ska ta isär och kolla centrum också..
mm ny 5500:-:huvet

Sålänge man inte har några problem med kopplingen.. Jag har haft hojar med flera mm djupa jack som funkar klockrent!
Problemen som kan bli med för djupa jack är att kopplingen slutar vara steglös. Att det antingen bara känns som att det hugger i handtaget när man trycker in eller släpper upp kopplingen eller att det även blir ett väl häftigt ingrepp när man släpper kopplingen och blir svårt att krypköra.

Frågade en gång om pris för ny kopplingskorg, kopplingscentrum, lameller, stålskivor, skruvar, fjädrar och tryckplatta på en DR650SE. Har för mig att det skulle landa på ca 8000kr. För ett par år sedan. Med rabatt.

Vem är Farbror Zeke!? ngn som vet? ska tydligen ha alu-korgar...:tummenupp

Hade jag haft en sporthojströja hade texten på ryggen varit:

"Den är inte trasig, den ska låta så!"

Fyndigt. Men redan använt:näsblod:tungan

Det är för övrigt inte "stålplatan" som är sönder hamrad utan lamellerna, iaf enligt bilden.
Jag byta korg, lameller och stålplattor till en uppsättning 48tänders alu för runt 4000:- mins tyvärr inte var.

Om det är små små hack i kopplingskorgen har jag av erfaret folk fått höra att man kan slipa ner dem försiktigt så lamellskivorna kan glida lätt.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back