Den eviga däckfrågan!

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
BMW S1000RR -12
Hej alla glada SH'are!

Har en R6'a -05 och kommer nog att bli mycket knix (10-20ggr) och lite storbana (2-3ggr) i år och undrar vad ni som vet rekommenderar för däck. Kör en del fram och tillbaka till jobbet men söker framförallt ett däck som klarar sig bra på bana. Kör i medelsnabb grupp så pressar inte precis däcket till gränsen :D

*Frågan är alltså vilket däck ni rekommenderar*

Ett runt, svart och gjort av gummi. Gärna ett motorcykeldäck.

Skämt åsido: Dunlop RoadSmart får bra kritik just nu för att bita i ganska bra men ändå hålla ett gäng mil. Den har en hårdare blandning i mitten.

Tackar. Lutar år RoadSmart, har Pilot Power 2CT nu och testar gärna något annat däck även om jag varit nöjd med det.

Dunlop har ju ett nytt däck som heter sportsmart också. inte testat de själv men hört att de är lite sportigare än roadsmart.

/A

::

Ja förutom Ovanstånde..

Jag kör på Conti SportAttack. Funkar kanon för landsvägsåka i högt tempo och bankörning..

Lite längre lufttryck på kortbana dock..

Hyggligt pris.. :tummenupp

Sprang iväg och satte på Dunlop SportSmart under lunchen. Tack så mycket för råden!

Jag kör på Conti SportAttack. Funkar kanon för landsvägsåka i högt tempo och bankörning..

Sitter original på BMW S1000RR :tummenupp Råkar sitta 3 meter från en sådan som jag precis packat upp, så jag var ju tvungen att titta vad det var för ostar när jag såg denna tråden :)

Kör du på PR 2CT utan att lida av att det blir överhettat och halt så kan du nog köra Roadsmart utan vidare också.

Snabba piloter, tyngre hojar med mer effekt eller twinnar :( har en tendens att slita lite mer på däcken vilket får rena "gatdäck" att gå varma och hala pga det. Däremot räcker nog greppet i dem så länge de är i sitt rätta element alldeles utmärkt även för de som är snabba i snabb grupp, en stund, tills de blir för varma.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back