Gixxer 750 -00 Bluddrar som fasen vid fullgas.

cunt!

Medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Suzuki GSXR750
Hejsan!
Helt plötsligt började min GSXR750 att vara helt orkeslös och bluddra något enormt vid 7000 varv när jag vrider på lite på rullen.

Jag har sökt och sökt, men inte kommit fram till vad som kan vara fel.

Hoppas att ni allsmäktiga hojmekar kan hjälpa mig med detta.

Mvh cunt!

Mät spänningen över batteriet så att inte generatorn eller laddregulatorn har tackat för sig. Börja mäta vid tomgång och mät upp till 10k varv. Har du 12-13 på tomgång och uppåt 14 efter 3-4k varv så är allt bra. Har du 12-13 på tomgång och spänningen sjunker ju mer du gasar så är något knas. Då är det läge att börja mäta direkt från generatorn, om jag inte missminner mig ska du ha över 50-nånting mellan alla par ut från den. Är den frisk är det antagligen laddregulatorn som har dött.

Skulle det inte var något fel med spänningen så är tändstift eller filter starka kandidater.

7000 varv börjar närma sig varvtalet för maxvrid vilket sätter prov på tändsystemet. Som sagt, tändstift, dess kablar eller glappkontakt pga av vibrationer. Det KAN även vara vatten i förgasarna. Fyll på en flaska K-sprit eller tanka en/två liter E85.

7000 varv börjar närma sig varvtalet för maxvrid vilket sätter prov på tändsystemet. Som sagt, tändstift, dess kablar eller glappkontakt pga av vibrationer. Det KAN även vara vatten i förgasarna. Fyll på en flaska K-sprit eller tanka en/två liter E85.

är det inte sprut på 750:n fr o m 98:orna?

Vatten i fuggarna är mer tveksamt iom att det är en -00'a som har sprut :)

är det inte sprut på 750:n fr o m 98:orna?
Jupp :)

Last edited:
My bad. Den enda bluddriga 750 gixxer jag själv råkat ut för hade haveri på kamkedjesträckaren. Blev lagom fundersam när quittes hoj bara gjorde 8.50 på 201 vid Bike Weekend -99 eller -00.

När min gsxr bluddra (Likadan årsmodell som din) Så var det det varjrarna till det sekundära spjällhuset som var slitna och gått av.
Värt att kolla

När min gsxr bluddra (Likadan årsmodell som din) Så var det det varjrarna till det sekundära spjällhuset som var slitna och gått av.
Värt att kolla

Där sa du något. Sekundärspjället har jag haft problem med förr! SKa genast till garaget och kolla upp alla tips!

Tackar för hjälpen grabbar !

Och visst var det en vajer som hade gått av. Fixar en ny på jobbet imorgon och sedan får vi se om problemet kvarstår.

Tackar igen för er hjälp!

Härligt!
Orginal så var dem klena.
Men köper du nya på suzuki idag så är de mycket starkare.
Se till att ställa in vajrarnas spänning rätt bara när du sätter på de nya

Härligt!
Orginal så var dem klena.
Men köper du nya på suzuki idag så är de mycket starkare.
Se till att ställa in vajrarnas spänning rätt bara när du sätter på de nya

Nu har jag fixat nya vajrar, men har någon av er nåt bra tips om hur jag får reda på hur spända de ska vara ?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back