Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Fyyyyy fan vad det är vidrigt! Min puls är nu efter 30 min nere i typ 200.
Skymning på väg hem från jobbet, inga höga hastigheter alls, typ 85km/h. Sen kommer den jäveln...
Jag hinner tänka:
0,1s HÄST!!!
0,2s Tuta inte för hästen!
0,4s Det är en ÄLG!
0,5s Den är jäääävligt nära!!!
0,8s panikbroms!
Stannar ca 10m ifrån den dumme fan som står kvar mitt på vägen och glor på mig. Nu höjs pulsen igen, vad fan gör jag om han går till attack?
Hemresan efteråt nådde en topphastighet av 63km/h i resterande mil.
Det värsta är att man inte kan göra något åt det, det är andra gången jag är riktigt nära att smälla med dessa djur. Spelar ingen roll hur försiktigt man kör, har man otur och älgen tittar ut i fel ögonblick så blir det en härlig gosekram.
Nu ska jag ge mig ut och köpa älgkött så att efterfrågan blir större och fler älgar skjuts i detta land. Ska se om det är extrapris på renskav också...
Kör försiktigt i skymning och gryning!
/Sket i brallan
Skymning på väg hem från jobbet, inga höga hastigheter alls, typ 85km/h. Sen kommer den jäveln...
Jag hinner tänka:
0,1s HÄST!!!
0,2s Tuta inte för hästen!
0,4s Det är en ÄLG!
0,5s Den är jäääävligt nära!!!
0,8s panikbroms!
Stannar ca 10m ifrån den dumme fan som står kvar mitt på vägen och glor på mig. Nu höjs pulsen igen, vad fan gör jag om han går till attack?
Hemresan efteråt nådde en topphastighet av 63km/h i resterande mil.
Det värsta är att man inte kan göra något åt det, det är andra gången jag är riktigt nära att smälla med dessa djur. Spelar ingen roll hur försiktigt man kör, har man otur och älgen tittar ut i fel ögonblick så blir det en härlig gosekram.
Nu ska jag ge mig ut och köpa älgkött så att efterfrågan blir större och fler älgar skjuts i detta land. Ska se om det är extrapris på renskav också...
Kör försiktigt i skymning och gryning!
/Sket i brallan

Har frysen full med älgkött!
(jag bodde inte i huskvarna när jag hade detta problem..)