Olycka idag på söderåsen

Det var Tootas. Hn körde i andra gruppen. Jag har inte mer info än att det tydligen gick ganska bra. Ont i en hand och snurrig.

Var ner på akuten och träffade honom och mina lekmannakunskaper säger att det gått bra..

Enda anledningen att Ambulans tillkallades var att han kände sig yr och var blek, Så vi bestämde oss för att ta det säkra före det osäkra.

Avåkningen i sig var absolut inget allvarligt.

Men som sagt jag är ingen läkare så Totas själv får berätta mer när han loggar på.

Räckena på den där sträckan gör säkert sin nytta men är ack så skrämmande. Har själv en vän som bromsat på sig in i räcket på samma sträcka.

Skönt att läsa att det verkade gå bra!

Edit: Vid "våran" olycka kom både en frivillig kår och en vanlig vilket resulterade i två ambulanser, 6 brandbilar och två polisbilar....lite överdrivet men riktigt, riktigt, skönt att se att hur de "bryr sig" (i brist på bättre formulering).

Last edited:
Var inträffade olyckan mer exakt. Vilken typ av räcke körde han på? Var det ett mitträcke eller ett räcke vid sidan av vägen?

Låter som samma kurva där Alex med den gula ducati 748 körde in i förra året och bröt nyckelbenet.

Om det visar sig att folk åker av i en specifik kurva kanske man bör lyfta en varningens finger genom en genomgång innan körningen och sänka tempot där fortsättningsvis.

Inte menat som kritik utan som förslag inför framtiden.

Den är inte värre än annan kurva egentligen, men reptilhjärnan kommer in och säger shit där är en kurva bäst att bromsa istället för att svänga. Newbie mistake, been there done that.

Den är inte värre än annan kurva egentligen, men reptilhjärnan kommer in och säger shit....

Inte bara det, där ligger allt som ofta en hel del mög. Regnvatten spolar ner sand o skit över vägen som bilarna sedan kasar ut en halveter från räckeskanten. Automatiskt håller man mer i mitten istället för att ta ut kurvan som man borde.