929-tråden

Är det någon som använder sig av tankskydd på sidorna av tanken? Vad använder ni er av i såna fall? Finns en skyhög med olika modeller, men jag hade velat ha någonting som inte syns så mycket (läs genomskinligt), men ändå skyddar bra.

Har hittat följande hittills: http://www.thetankslapper.com/ som hade modell anpassade färdig skurna och http://www.bikersneed.se/ som hade universala samt sådana man klipper till själv.

Någon som har erfarenhet nåt av dem?

Tjena!

Är det någon som vet om det är svårt att konvertera en 929 till solo kuts? Är det svårt att montera tillbaka sitt dynan om man får för sig att skjutsa?

Om du tänker på att byta hela kåpan bak så är det en del mek att byta. Om man byter ut dynan mot nån form av täcklock istället är det ju enklare.

Någon som känner till/har någon fin 929 till salu som inte ligger ute? En kompis är på jakt efter att han fått sin kawa såld :)

kuts

är de någon som har en kuts eller en undertail över till salu är de bara att höra av sig!!

Hej någon som vet vad det är för dimension på gaffelbenen på 929an? Vill ha reda på storleken på Clip on.

MVH

Anders

Gav moppen lite kärlek idag genom ett besök hos en välkänd forumprofil i Uppsalatrakten. Hojen har Akra helsystem, PC3 och K&N filter, så här blev resultatet.

Förekurvan är med en mapp från powercommander.com.

Bifogat

• dynojetrun.png
    dynojetrun.png
    15.1 KB · Visningar: 118
bild på undertail?

är det någon som har bilder på undertailmontage. var det ska kapas etc?

Var i Upplads Väsby och provade vad jag fick ur 929:an. Original förutom ev KN-filter (vet inte). Toppeffekt 126,4 & maxvrid 92,2. Får väl kolla med Patrik vad hans bänk ger för resultat.

Bifogat

• 090316 099.jpg
    090316 099.jpg
    33.1 KB · Visningar: 72
Nån som har förslag på hur man ska ställa upp cykeln om man ska lossan motorn? Efter det att man lossat skruvarna till svingen så ramlar den väl ihop? Har inga depåstöd, men får väl köpa det om det nu är ett måste för att få ur motorn.
H E L P !

Nån som har förslag på hur man ska ställa upp cykeln om man ska lossan motorn? Efter det att man lossat skruvarna till svingen så ramlar den väl ihop? Har inga depåstöd, men får väl köpa det om det nu är ett måste för att få ur motorn.
H E L P !
Du kan hänga upp hojen i taket med spännband. Se bara till att taket håller ;)

nu går det framåt! fått tag på en kille som kan svetsa, nu ska den bara dit så fixar det sig nog! :D

En annan fråga: jag har sökt lite på nätet men inte riktigt hittat det jag letar efter. Söker efter "eftermarknads trimdelar" så som nya insugstrattar, passande konsol för mätartavlan, kolfiberdelar samt övriga uppdaterings detaljer för bromsar (slang, klotsar och ok) och allt annar möjligt men hittar varken till eller från. Nån som har köpt/hittat en bra sida för delar som passar på 929:an för banåka?

nu går det framåt! fått tag på en kille som kan svetsa, nu ska den bara dit så fixar det sig nog! :D

En annan fråga: jag har sökt lite på nätet men inte riktigt hittat det jag letar efter. Söker efter "eftermarknads trimdelar" så som nya insugstrattar, passande konsol för mätartavlan, kolfiberdelar samt övriga uppdaterings detaljer för bromsar (slang, klotsar och ok) och allt annar möjligt men hittar varken till eller från. Nån som har köpt/hittat en bra sida för delar som passar på 929:an för banåka?

FactoryPro säljer fortfarande lite blandade attiraljer till 929:an, insugstrattar vet jag de har iaf..

http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh92.html

H E L P !

om man sätter en storkloss i hjulhuset bak så sackar inte hojen ihop..

Nån som har reglage till gas handtaget dvs där startknappen och dödarknappen sitter?

Och kanske en bakkåpa orginal
skicket på grejerna är inte så viktigt så har ni trasiga saker så kan det vara intressnat de med.

Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...