Sälja o köpa nytt, men vad???

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Går med pannan i djupa veck...:va

Funderar på att lägga endurokörningen på hyllan, få loss ca 25 lax för den cykeln... Sen även sälja min gathoj (fz6-n-06) & få loss tillsammans ca 75 lax...

Vad ska man då köpa för cykel?? Hade uppskattat lite mer vrid/effekt, åker mest själv på hojen, men det händer att tjejen sitter bak, men för övrigt är jag öppen för förslag...

Tog kortet förra året och är 24 år, så försäkringsbiten är ett surt äpple, ni kan väl ha det i åtanke när ni tipsar!
Kom gärna med för/nackdelar om dem hojar ni tipsar om!

Tack på förhand!:)
/Thekid

Provkör CB1000R och sen de andra i det segmentet så kommer du köpa CB´n sen =) Om det nu är en streetkille du är ute efter.

Sorry för en luddig beskrivning av vad jag är ute efter, men är verkligen öppen för förslag, dreglar över kåphojar så sett, men är inte lika sugen på försäkringen, så det lutar nog åt nakenhoj...

Är det nån 1000cc som är bättre/sämre av de vanliga märkena, typ fz1-n, cb1000, z1000??

Vissa äldre SH från runt 2000 är inte jätte dyra i försäkring samtidigt som dom kan vara riktigt trevliga o köra.

Triumph har jag inte kört, det jag fått höra bådar gott förutom lite "svampig" låda som det beskrevs.

FZ1 07´a provkörde jag ett par mil häromdagen och den har ett helt annat register mot CB´n. I övrigt kändes den som en betydligt äldre hoj, vajerkoppling, växellådan var rätt grovhuggen även om den gjorde sitt jobb.

CB1000R är väldigt snäll i jämförelse med FZ1. Varvstopp på ca 10500 ger ett jämnt fördelat register med bra botten och mellan men ingen riktig topp, iaf inte i jämförelse med FZ1 som varvar mer och för övrigt 25hk till enligt specifikationen. Bra känsla i lådan, smäller ibland med känns robust. Ställbara dämpare, fram-fjäderförspänning, returdämpning, kompressionsdämpning och bak-fjäderförspänning samt returdämpning. Det mesta på Hondan känns gediget.

Men stick ut till handlarna och provkör, enda rätta :tummenupp

Men stick ut till handlarna och provkör, enda rätta :tummenupp

Ja det får nog bli ett gäng provkörningar för att räta ut min frågetecken, men tackar än så länge för visat interesse!:tummenupp

Köp en svart cbr 900 -92!! och kör jättelugnt i jkpg! Då skulle folk tro att du var jag med den hjälmen och inte vara lika arga på att jag smyger förbi i köer eller löder stumt så fort det blir 2filigt.. typ, han kör ju inte alltid som en idiot. :D

Edit: riktigt snygg hjälm dendär "1100 tc-6":tummenupp

Last edited:
skulle kanske kunna köpa loss min sp....
tror att jag betalar 7990:- hel/hel :tummenupp
sitter ju en v-twin i den så det är en jäkligt skön motorkaraktär 133 på hjulet så därför är vä försäkringen ok..... dra ett pm om du e intresserad

Yamaha MT 01? Fett vrid iaf och försäkringen är nog inte så extremt dyr :)

Du ska ju ha en R1a och försäkringen är inga problem för den kan stå på mig och då kan den ju även stå i mitt garage! Win win situation!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back