Kopplingsprobs!

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Har en CBR1000rr-07 som kopplingen upplevs som felande. Till saken hör att motorn (köpt från skrot) stått tom på olja i minst ett halvår, kanske 1 år. Det jag gjort är att jag bytt ut den fasta oljebehållaren (plastkoppen) mot ett passande plaströr från bromscylinder. Har sedan satt dit en plomberad plastslang med olja i så klart. Har samma motstånd i kopplingshandtaget som på min 1000-04:a. Men när jag startat motorn och varmkört å ska lägga i växeln så är det som att kopplingen inte fungerar (motorn stannar bara). Funderar på om lameller och skivorna fastnat ihop? Men hjulet går att snurra med kopplingen indragen och växeln i. Nu fick ni lite att fundera på:D
Ska köra på bana på fredag så det äju lite snabba ryck :confused:

Det är inte så enkelt så att det är stödkontaken som spökar för dig?

Det är inte så enkelt så att det är stödkontaken som spökar för dig?

Kan ju va den, hojen tvärstannar när jag lägger i växeln. Kopplingen fick jag till tror jag, snustorra lameller vare i alla fall. Blir väl till att bygla de bägge kablarna till stödfuckingkontakten. Faan att du verkar ha rätt :arsele

Kul att man bidrar med lite underhållning i dessa bistra tider, bjuder på det.:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back