Hur i..%¤#¤$..får jag bort db-killern ur mina akra pipor??

Är inte db-killerns fläns gjord av aluminium? Hur kan det då hjälpa att värma upp systemet? Alu. utvidgas mer än stål...
Jag vet inte hur det är på Acran, men på mitt gamla Mivv titan så var DB-killern av stål. Jag har fått intrycket av att DB-killers ofta tillverkas i enkla billiga material. Oftast plockas de ju ändå ur.

Inga problem alls, men då det blir liv när jag svarar så låter jag bli , men ge inte upp det är hur enkelt som helst , utan något våld!:tummenupp

Så om du tittar i mina tidigare trådar så finns några "riktigt duktiga personer":tungan:Bugar De hjälper dig säkert :)mycket gärna.

Ok, du vet hur man gör men du väljer att inte säga nått. Skit i att ens göra ett inlägg isåfall...bara irriterande!

Du kommer få knacka ur dom, gummi hammare funka för mig.

Se bara till att ( om det sitter en skruv under som håller DB-dödaren) att du tar bort den.

Sitter det inte nån så är det bara att knacka från alla håll på den.

Lycka till!!!!

Till Tocar

Svara enkelt i trådarna utan massa kommentarer, du vinner på det.

Tråkigt att trådarna ska balla ur, va bara lite smidig.

Bemöt inte andra som du själv vill bli bemött.

Missförstå mig rätt.

Och då är det bara till att hoppas på att akrat svalnar snabbare än resten. Nä, det funkar inte...

En flaska kylspray på dB-killern, sen kan du skjuta ut den genom att starta motorn och vrida upp till varvstoppet.

Sanna mina ord! Se bara till att öppna garageporten och varna grannarna.

Hur går du tillväga då? Kör du dom varma först innan du sprayar på db-killern?

Är inte db-killerns fläns gjord av aluminium? Hur kan det då hjälpa att värma upp systemet? Alu. utvidgas mer än stål...

När jag skulle plocka ut min ur min TRC fick jag vicka ut den en bit med hjälp av två knivar som jag pressade in i ytterkanterna på killern. När jag väl fått ut den 5-10mm på det viset så grep jag tag, vickade och drog utav bara tusan så lossnade den. Visade sig att det var grader kvar vid skruvhålet i röret. När jag väl tagit bort graderna går det enkelt att stoppa in och ta ut killern...

Db-killern är av stål men å andra sidan så värmer man slutröret oxå se de borde utvidgas tillsammans kanske..

Last edited:
Har någon ens bedömas sig att läsa och titta på sprängskissen på akras hemsida?

Du måste varmköra! Hade samma problem med min. Tyvärr hade jag tagit ur skruven när jag körde Mantorp så min db-killer är tyvärr borta.

Det är millimeter anpassning på DB-killer så att dom inte ska läcka.

På med värme sen kyla,,, knacka med gummi hammare sen är det löst.

Skruven:tungan och varmluftpistol går bra t.o.m hårfläkt!

Har någon ens bedömas sig att läsa och titta på sprängskissen på akras hemsida?

Jaa..visar bara db-killern som går in i pipan...nothing more

Nää..blir att testa lite efter varmkörning först så får vi se vad som händer. Jag talar om hur det gick

Last edited:
Har du provat att borra?:hihi

Mina sitter också, prova att värma med något. Nödlösning kör hojen varm och se om de går att lirka ur.

Nu så är de av..
Var inte svårare än att använda en polygrip samt en hammare. Ingen uppvärmning lr kyla.
Tog grepp med polygripen o då den har en böjd rygg hade man något att slå emot. Båda lossna på 2 slag.
Jag som trodde jag var tillräckligt stark med handkraft o tång...

Nu så är de av..
Var inte svårare än att använda en polygrip samt en hammare. Ingen uppvärmning lr kyla.
Tog grepp med polygripen o då den har en böjd rygg hade man något att slå emot. Båda lossna på 2 slag.
Jag som trodde jag var tillräckligt stark med handkraft o tång...

Det brukar alltid hjälpa att "rackla" lite. Därför bör man ha en uppsättning lagoma nylonhammare.
Betydligt bättre än gummihammare på att skaka om.
Värme hjälper nästan alltid också.
Men:
Missförstå mig rätt, men du borde ändå ha provat att borra.
Baradärföratt.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!