Dyna tändspole problem

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Det visar sig att det är endast ena av mina nya Dyna tändspolar som fungerar.

Vet inte vad det kan vara för fel, har provat tänkablarna på andra spolen så dom funkar. Och det är ingen kabel som är lös eller dålig kontakt.

Är det någon här som kan hjälpa mig ?

Det finns ju ingen uppmärkning på spolarna vart Tänkablarna skall sitta, viket jag tycker är konstigt.

Jag vet att + och - kabeln kvittar hur man sätter på spolen enligt Motorspeed.

Har något ett bättre kopplings schema en dynas kludd.

Tackar för all hjälp jag kan få.

mvh jonas

Det stämmer de är inte uppmärkta.Använd en spole till 1an och 4an,och den andra till 2an och 3an.Har du provat att skiftat spolarna? Har du dyna 2000? har du ingen signal till 2 cylindrar till spolen är boxen paj,detta har hänt mej:mad:/wachen

Det stämmer de är inte uppmärkta.Använd en spole till 1an och 4an,och den andra till 2an och 3an.Har du provat att skiftat spolarna? Har du dyna 2000? har du ingen signal till 2 cylindrar till spolen är boxen paj,detta har hänt mej:mad:/wachen

Det är 2-3 som ej funkar, allt funkade med orginal spolarna innan bytet (bytte pga en dålig tändkabel och det vart billigare att byta allt till Dyna då).

Kan man sätta tändkabel på vilken som helst av utgångarna på spolen ?

Bytte lite kablar men tyvärr tog batteriet slut innan jag han testa allt. Har fixat ett bilbatteri till nästa helg så får vi se om den startar.

Har ej Dyna 2000.

Tackar för alla svar, skall testa spolarna så fort jag får tid nu när jag har ett stort bil batteri att leka med.

Det är troligen kortis i min ena nya spole, för den var varm och go och ej gick att få gång hur jeg en gjorde :mad:.

Monterade orginalet igen och hojen startade direkt, det är inte samma gnista i orginalet men vad gör man.

Så nu sitter jag med en ny helspole och 4 tändkabler till ingen nytta, är det någon som behöver ge ett bud.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back