Hojar med billig försäkring

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har en polare med Ducati 748 som har fått den inlöst. Han är ute efter en ny sporthoj i ca 50k klassen. Ducatin kostade ca 3000 att försäkra hel/hel eftersom den var reggad på 40 kW. Finns det några snarlika hojar som har ungefär lika låg premie? Classicaförsäkring är inte att tänka på...

va vill han ha för typ av hoj? årsmodell?Sen lånar jag din tråd lite... det hjälper väll inte att säga att den är strypt till ett annat kw antal när du försäkrar de går la alltid på orginal effekten? Det va iaf va det sa till mig på bilsport och mc.

Det känns kanske inte snarlikt på alla sätt, men BMW F800S/ST är där i kring i försäkring och pris.

Måste han ha just sporthoj så får han nog välja en mycket äldre hoj för att komma ner i den summan.
Eller kanske en sportis med betydligt lägre effekt.
Jag har en R1 -00 på hel/hel för cirka 5600:-/år.

Måste han ha just sporthoj så får han nog välja en mycket äldre hoj för att komma ner i den summan.

Jag har en ZX12R och anledningen till att jag köpte en sådan var pga försäkringen.

10000:- per år betalar jag i helförsäkring.

CBR1000RR skulle kosta mig 40000 kr/år.

Ett tips bara.

BilligARE försäkring heter det, finns inga sporthojar med billig försäkring.

sen är det helt olika från bolag till bolag och hoj till hoj. finns inget enkelt alternativ utan det är bara att sätta sig och ringa runt och fråga premie. :tummenupp

Last edited:
Det känns kanske inte snarlikt på alla sätt, men BMW F800S/ST är där i kring i försäkring och pris.

Kan ju kolla vad han tycker :) Han hade en 650 GS innan vet jag, men jag tror att han tyckte att den var för klen. Han är mer en sporthojskille.

Ja, det är väl det närmaste billig normal sporthoj man kan komma. Duccen han hade innan var från 95 men den var i riktigt fint skick, som Duccar brukar vara.

Jag har en ZX12R och anledningen till att jag köpte en sådan var pga försäkringen.

10000:- per år betalar jag i helförsäkring.

CBR1000RR skulle kosta mig 40000 kr/år.

Ett tips bara.

Han hade en tolva innan och det är nog en sån han absolut helst vill ha. Dock så fick han ge 12k hel/hel och det var för mycket. Hur gammal är du? Bor du i Malmö. Kanske värt att kolla upp vad en sån kostar att försäkra här. Vilken årsmd på hojen?

BilligARE försäkring heter det, finns inga sporthojar med billig försäkring.

sen är det helt olika från bolag till bolag och hoj till hoj. finns inget enkelt alternativ utan det är bara att sätta sig och ringa runt och fråga premie. :tummenupp

Självklart jämför jag med andra sporthojar :tungan

Last edited:
har en r6:a -00
i Malmö, spoling på 27 vårar

Förra året gav jag hel/hel 18,5k (självrisk 6k)

nya försäkringspremien dök ner i lådan idag, 28303:-

10 k mer, för att den blivit ett år ÄLDRE :va:va:va

fattar nada....
skall kolla fler bolag tror ja :gnissla

Zx12r 2001

Han hade en tolva innan och det är nog en sån han absolut helst vill ha. Dock så fick han ge 12k hel/hel och det var för mycket. Hur gammal är du? Bor du i Malmö. Kanske värt att kolla upp vad en sån kostar att försäkra här. Vilken årsmd på hojen?

Jag bor i Malmö och är 39 år. Det är en 2001:a.

Självklart jämför jag med andra sporthojar :tungan[/QUOTE]

har kikat på lite försäkringar och vissa tar tydligen på vilken effekt den är reggad på och andra på orginal effekten. sedan varierar det från gång till gång vem man pratar med och tydligen använder sig samtliga färsäkringsbolag av en tombola när de räknar ut försäkringspremien.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!